موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

طلاق بخاطر بی سوادی زوجه

طلاق بخاطر بی سوادی زوجه

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۹/۳ | ۱۲:۱۹:۲۴

هم‌شان بودن زوج و زوجه باعث می‌شود تا زندگی بهتری داشته و بهتر بتوانند همدیگر را درک نمایند. با این حال، ممکن است هر زندگی یک روز به پایان و طلاق برسد. طلاق پایان یک انتخاب بوده و اگر عاقلانه انجام شود می‌تواند نتایج خوبی روی زندگی هر دو طرف داشته باشد. ما در این مقاله ابتدا به تعریف طلاق پرداخته و سپس به سراغ حق طلاق زوج و زوجه می‌رویم. پیشنهاد می‌نماییم اگر در مسیر جدایی هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

طلاق چیست؟

طلاق و مرگ، دلایلی هستند که یک ازدواج و رابطه رسمی را به پایان می‌رسانند. طبق تعاریف مختلف، طلاق را به معنای ترک شدن و رها شدن تعریف می‌نمایند. با این حال، به هر شکل و شمایلی که به آن نگاه کنیم در عمل تغییری در آن ایجاد نمی‌شود. هنگامی که دو نفر تصمیم می‌گیرند تا از هم جدا شوند، دلایل و موضوعات مختلفی روی آن اثرگذار بوده است و در نتیجه همه آن‌ها، زوج و زوجه تصمیم گرفته‌اند تا مسیر زندگی خود را از هم جدا نمایند.

از لحاظ حقوقی، فقط زمانی به پایان یک رابطه طلاق گفته می‌شود که ازدواج رسمی یا عقد نکاح صورت گرفته باشد. طبق این تعریف به پایان یک ازدواج موقت یا صیغه، طلاق نمی‌گویند. طلاق قوانین و نکات خاص خود را داشته و طبق آن هر دو طرف، موظف به رعایت برخی حق و حقوق هستند. به عنوان مثال زوج موظف به پرداخت مهریه و نفقه خواهد بود.

 

حق طلاق با کیست؟

در قانون ازدواج اسلامی، حق طلاق همیشه با مرد است و زوجه هیچگونه حقی برای جدا شدن از همسر خود ندارد. با این حال تغییرات کوچکی در قانون طلاق و ازدواج صورت گرفته که زنان هم تحت شرایطی می‌توانند وکالت طلاق داشته باشند. در حالت کلی که مرد صاحب حق طلاق بوده، قادر به تصمیم گیری در مورد زمان به پایان رساندن ازدواج است. بنابراین او بوده که تصمیم می‌گیرد چه زمانی زوجه را طلاق بدهد.

این در حالی است که اگر زوجه هم مایل به دریافت چنین حقی باشد، لازم است تا حتما از زوج وکالت دریافت کند. برای این کار، هر دو نفر بعد از قرائت عقدنامه رسمی باید به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه نمایند و زوج به همسر خود وکالت طلاق بدهد. در این صورت، اگر زمانی زوجه هم قصد طلاق داشته باشد می‌تواند دادخواست خود را تنظیم نماید. بنابراین توصیه می‌کنیم تا حتما برای تنظیم وکالت طلاق خود به مشاوره حقوقی مراجعه نمایید تا راهنمایی‌های لازم به شما داده شود.

 

 

طلاق به دلیل بی سوادی زوجه

 

شرایط طلاق از جانب زوجه

همانطور که گفتیم در قوانین اسلامی، مردان می‌توانند هر زمان که بخواهند از همسر خود طلاق بگیرند و این مساله در مورد زنان صدق نمی‌کند. مساله مهمی که نباید از ذکر آن غافل شویم این است که زنان تحت شرایط خاصی می‌توانند از همسر خود جدا شوند. لیست کامل شرایط حق طلاق زوجه را در زیر مشاهده می­نمایید:

  • عقیم بودن زوج
  • ابتلا به امراض غیرقابل علاج
  • دیوانه بودن زوج
  • عدم انجام مسئولیت‌های زناشویی
  • عدم پرداخت نفقه
  • محکوم به حبس
  • دارا بودن شغل غیرقابل قبول در جامعه
  • داشتن رابطه نامشروع با زن دیگر
  • ناپدید شدن زوج به مدت 6 ماه

 

شرایط طلاق از جانب زوج

شرایطی که طبق آن زوج می‌تواند از حق طلاق خود استفاده نموده و همسرش را طلاق دهد، این است که توانایی پرداخت حقوق مالی و غیرمالی زوجه را داشته باشد. اگر مرد توانایی پرداخت مهریه را نداشته یا با واگذار کردن اموال شخصی خود به دیگران، به دادگاه نشان دهد که توانایی مالی کافی برای پرداخت ندارد؛ زوجه می‌تواند درخواست طلاق را نپذیرد.

تصنیف اموال، مشخص کردن تکیل حضانت فرزندان، پرداخت نفقه و مهریه و پرداخت هزینه‌های دادگاه از دیگر مواردی بوده که زوج باید هنگام طلاق بپردازد. بسیاری از مردان، در هنگام طلاق صادقانه اقدام به تصنیف اموال و دارایی‌های خود با زوجه می‌نمایند زیرا معتقدند که هر دوی آن‌ها بعد از جدایی هم حق زندگی دارند. با این حال برخی دیگر، اجازه نمی­دهند همسرشان هیچ حقی از اموال آن‌ها داشته باشد. برای حل این مشکل مراجعه به وکیل و مشاوره حقوقی تلفنی می‌تواند راهکارهایی را به شما ارائه دهد.

 

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

ایا بی سوادی زوجه دلیل محکمه پسندی برای طلاق است؟

از آن جایی که طبق قانون، زوج همیشه حق این را دارد تا از همسرش جدا شود؛‌ بنابراین دلایل و مدارک زیادی نیاز نیست. فقط در صورتی که دلیل محکمه پسند نباشد، زوج باید حتما توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد. به همین دلیل اگر زوجه بی‌سواد بوده و از لحاظ شان فردی و اجتماعی در سطح زوج نیست، بهتر بوده که قبل از ازدواج به آن توجه می‌شد.

با این حال زوج می‌تواند در صورتی که این اتفاق برایش آزاردهنده بوده از زوجه طلاق بگیرد. در این بین باید تکلیف اموال مشترک، مهریه، نفقه و حضانت فرزندان در صورت وجود؛ بررسی و تعیین شوند.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت 24 ساعته آماده بوده تا جلسات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان، تلفنی و غیرحضوری خود را برگزار نماید. شما می‌توانید در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل، با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس گرفته و خدمات مشاوره دریافت نمایید.

 

 

نگارش دادخواست طلاق از جانب زوج
دلایل محکم برای طلاق 
مشاوره حقوقی طلاق
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی