موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

مطالبه مهریه بدون داشتن قباله ازدواج

مطالبه مهریه بدون داشتن قباله ازدواج

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱/۲ | ۱۶:۴۹:۵۰

بالاخره روز ازدواج هر فرد نیز فرا می‌رسد و می‌خواهد با شخص دلخواه خود زندگی کند. در ایران رسم بر این است که مراسم ازدواج را بعد از عقد اسلامی برگزار می‌کنند و عملا این مراسم به ازدواج آن دو جوان رسمیت می‌دهد. اما از نظر قانون جمهوری اسلامی، اصل بر همان عقد نکاح است و در صورتی که افراد بخواهند از نظر قانون نیز یک خانواده در نظر گرفته شوند، باید حتما در یک دفترخانه رسمی ثبت ازدواج، عقد خود را انجام دهند. زمانی که به همراه همسر و خانواده‌های خود به محضر می‌روید، باید دفتری را امضا کرده و سپس قباله ازدواج یا همان عقد نامه را تکمیل کنید.

پس از آن این قباله حکم سند اصلی ازدواج شما را داشته و هر کجا که نیاز باشد رابطه بین خود را اثبات کنید، از قباله ازدواج استفاده خواهد شد. این سند در دست خود زوجین باقی می‌ماند، اما عرفا این سند در دست خانواده عروس باقی خواهد ماند. جدا از شرایط نکاح، مانند مهریه، می‌توانید مواردی مانند شروط ضمن عقد را در همین دفترچه یادداشت کرده و رسمی کنید. معمولا بزرگان هر خانواده و یا پدر و مادرها به عنوان شاهد این عقد هستند اما می‌توانید از هر فرد دیگری به عنوان شاهد استفاده کنید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

مدارک لازم برای مطالبه مهریه

زمانی که برای ثبت ازدواج خود اقدام می‌کنید، یک قباله ازدواج نیز به شما داده می‌شود و این سند حکم معرف رابطه زوجیت شما خواهد بود. هر زمان لازم باشد نشان دهید که با همسر یا شوهر خود نسبتی دارید، لازم است که این سند را به همراه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که روی این سند درج شده، مقدار و نوع مهریه زن است. زمانی که می‌خواهید برای مطالبه مهریه خود اقدام کنید نیز، نیاز است که مدارکی را به همراه داشته باشید که یکی از آن‌ها همین قباله ازدواج است. از دیگر موارد مهم، وجود کارت ملی زوجه بوده و با داشتن کارت ملی، هویت شما شناسایی شده و با اطلاعات داخل عقدنامه چک می‌شود.

همچنین لازم است که شناسنامه خود را به همراه داشته باشید تا باقی اطلاعات هویتی شما بررسی شوند. مراحل مطالبه مهریه کار سختی بوده و جمع‌آوری مدارک یکی از اولین قدم‌ها است. در صورتی که در خصوص گرفتن مهریه خود تجربه‌ای ندارید، بهتر است از افراد دیگری که سابقه اینکار را دارند سوال پرسیده و یا اینکه از یک وکیل کمک بگیرید. با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی پاسخ اکثر سوالات حقوقی شما داده شده و در صورت نیاز برای ارسال مدارک و بررسی، اینکار به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

 

در صورت مفقود شدن سند نکاحیه چه باید کرد؟

شرایط بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است انسان اسناد مهم خود را از دست بدهد. مانند مدارک هویتی، عقدنامه، دسته چک و دیگر مدارکی که از نظر قانونی نیز اهمیت دارند. از آنجا که سند ازدواج دارای تمامی اطلاعات شخصی شما بوده و با مفقود شدن آن دیگر نمی‌شود رابطه زناشویی را به راحتی اثبات کرد، باید در اولین فرصت به دفتر ثبت ازدواج خود مراجعه کرده و اعلام مفقودی کنید. همچنین برای اینکه مشکلات قانونی و حقوقی رخ ندهد و جلوی سو استفاده را بگیرید، می‌توانید در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی بدهید که آن سند ازدواج از سندیت خارج است و دیگر اعتباری ندارد.

پس از آن از دفتر ثبت ازدواج خود بخواهید که یک رونوشت جدید از قباله ازدواج تهیه کرده و به شما بدهد. از آنجا که برای دعاوی خانوادگی، مانند نفقه یا مهریه، نیاز است که سند ازدواج خود را به همراه داشته باشید، بهتر است در انجام اینکار سهل انگاری نکرده و بدون فوت وقت یک سند نکاحیه جایگزین برای خود تهیه کنید. در صورتی که همسر شما راضی به اینکار نشده و یا اینکه نمی‌دانید روال انجام اینکار چگونه است و چه مدارکی نیاز دارد، می‌توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده کنید.

 

 

مشاوره حقوقی ازدواج 
دادخواست مطالبه مهریه 
مشاوره حقوقی مهریه
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

 

چگونگی مطالبه مهریه بدون سند نکاحیه

بعضی اوقات در اثر اتفاقات مختلف پیش می‌آید که سند ازدواج فرد گم می‌شود. این اتفاق رایج نیست اما ممکن است برای برخی از زوجین این موضوع رخ دهد. بنابراین اگر زوجه تصمیم بگیرد که مهریه خود را به اجرا بگذارد، سند ازدواجی در اختیار نخواهد داشت. اگر موضوع این باشد، راهکار این بوده که به دفتر ازدواجی که عقد شما را ثبت کرده مراجعه کرده تا رونوشت جدیدی از سند را دریافت کنید. این کار ممکن است کمی زمان و هزینه داشته باشد.

علاوه بر این ممکن است که زوج سند ازدواج را به زوجه نمی‌دهد، بنابراین زوجه نمی‌تواند برای دریافت مهریه اقدام قانونی انجام دهد. اگر سند گم نشده باشد و فقط زوج از ارائه آن امتناع کند، نمی‌توانید با مراجعه به دفتر ازدواج؛‌ رونوشت جدیدی را دریافت کنید. در این حالت پیشنهاد ما این است که به وکلای موسسه وکیل تلفنی مراجعه کنید تا از طریق مشاوره حقوقی این موضوع را پیگیری کنند.

وکلای متخصص در حوزه طلاق و مهریه، می‌توانند با اتکا به دانش و اطلاعات تخصصی خود، زوج را متقاعد به ارائه سند ازدواج کنند.

 

 

 

مطالبه مهریه فوری

 

آیا سند ازدواج قابل اصلاح است؟

سند ازدواج چند سالی است که با توجه به تغییرات به وجود آمده در قانون، به صورت الکترونیکی تنظیم و ثبت می‌شود. بنابراین تغییر دادن آن کار بسیار سختی خواهد بود. بنابراین از لحاظ قانونی فقط تحت شرایطی می‌توان سند ازدواج را اصلاح کرد.

اول از همه زمانی که در تنظیم سند ازدواج اشتباهی رخ داده باشد که منجر به تغییر هویت افراد می‌شود. به عنوان مثال نام یا نام خانوادگی یکی از زوجین در متن سند با نام شخص در شناسنامه تفاوت داشته باشد. در این صورت می‌توان بسته به مقررات، اصل سند را اصلاح کرد.

علاوه بر این ممکن است زوجین تصمیم بگیرند تا شروط ضمن عقد را به سند ازدواج خود اضافه کنند. در این صورت هم می‌توانند با مراجعه به دفترخانه‌ای که عقد در آن ثبت شده، اقدام به تغییر مفاد مورد نظر خود کنند. در حالت آخر هم ممکن است اشتباهی در نگارش متن سند وجود نداشته باشد اما یکی از زوجین مدتی بعد از عقد تصمیم می‌گیرد تا نام یا فامیلی خود را تغییر دهد. هنگامی که اداره ثبت احوال با این موضوع موافقت کرده و شناسنامه المثنی صادر می‌شود؛ می‌توان اقدام به اصلاح سند ازدواج کرد.

 

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل، آماده بوده تا خدمات مشاوره خود را ارائه دهد. این خدمات مشاوره‌ای توسط وکلای برجسته و متخصص برگزار می‌شود. همچنین جلسات می‌توانند به صورت تلفنی یا حضوری برگزار شوند. برای رزرو وقت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن‌‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی