موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل فریبرز ذوالفقاری گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۹:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۸:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۵:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۲:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • آرمیا هوشیار گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۹:۴۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۷:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۷:۵۱:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • احد بهرام زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
  • فالح حميداوي فالح حميداوي گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۲۰:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

مطالبه نفقه از پدر توسط فرزند بالای 18 سال

مطالبه نفقه از پدر توسط فرزند بالای 18 سال

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ | ۱۶:۳۴:۱۴

نفقه یکی از حقوق مالی بوده که بعد از ازدواج از جانب مرد باید پرداخت شود. پس هر مردی که قصد ازدواج و بچه‌دار شدن دارد باید این مسئله را در نظر بگیرد که از لحاظ قانونی این وظیفه به عهده او است. براساس قانون، علاوه بر زوجه به فرزندان هم نفقه تعلق می‌گیرد. با این حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا به فرزندان بالای 18 سال هم نفقه تعلق می‌گیرد یا خیر.

در اینجا باید بگوییم که قانون نفقه در مورد فرزندان با جنسیت فرزند ارتباط مستقیمی دارد. از آن جایی که در قوانین مدنی، وظیفه کسب درآمد و تامین هزینه‌های زندگی با مرد بوده، پس فرزند دختر هم نفقه متفاوتی نسبت به فرزند پسر دریافت می‌کند. به صورت کلی می‌توان گفت که به فرزند بالای 18 سال هم نفقه تعلق می‌گیرد اما شرایط خاص خود را دارد.

بر مبنای قانونی، تامین هزینه‌های زندگی جز وظایف والدین محسوب می‌شود. پس اگر پدری نه به دلیل مشکلات مالی بلکه از سر بی‌مسئولیتی نفقه فرزندانش را پرداخت نکند، می‌توان از او شکایت کرد. این شکایت هم می‌تواند از جانب مادر یا سرپرست قانونی باشد، هم خود فرزند بعد از اینکه بالغ و رشید شد، اقدام به ثبت شکایت کند.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

شرایط تعلق گرفتن نفقه به پسر بالای 18 سال

فرزندان پسر تا 18 سالگی که سن قانونی محسوب می‌شود، می‌توانند در منزل پدر و مادر زندگی کرده و برای تامین هزینه‌های زندگی به آن‌ها متکی باشند. با این حال از آن جایی که بعد از 18 سال، پسرها مشمول خدمت سربازی می‌شوند؛ کمی تغییر ایجاد می‌گردد.

برخی از پسرها بعد از پایان تحصیلات در مقطع دبیرستان، برای وارد شدن به دانشگاه کنکور می‌دهند. برخی دیگر برای رفتن به سربازی اقدام می‌کنند و برخی دیگر هم مشغول به کار می‌شوند. اگر فرزند پسر بالای 18 سال تصمیم به رفتن به سربازی یا دانشگاه بگیرد؛ در صورتی که شغلی نداشته باشد پرداخت نفقه‌اش همچنان برعهده پدر است.

در صورتی که سرکار رفته و درآمد داشته باشد، پدر می‌تواند نفقه اقارب را دیگر پرداخت نکند. علاوه بر این، اگر همزمان با تحصیل یا حتی خدمت سربازی، پسر درآمد کافی برای تامین هزینه‌های خود را داشته باشد، مشکلی برای عدم پرداخت نفقه وجود ندارد. در غیر این صورت معمولا تا پایان دوران تحصیل نیز پدر یا جد پدری هزینه‌های زندگی فرد را تامین می‌کنند. البته اگر پرونده شما پیچیده‌تر از این موضوع بوده می‌توانید با استفاده از مشاوره حقوقی به یک وکیل متخصص مراجعه کرده و این موضوع را با او مطرح کنید.

 

برای مطالبه نفقه پسر بالای 18 سال چه باید کرد؟

برای مطالبه نفقه پسر بالای 18 سال ابتدا باید با یک وکیل کاربلد مشورت کنید. سپس با تشکیل پرونده و جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز، آن‌ها را تقدیم دادگاه کنید. تا قبل از سال 91، فرزندان نمی‌توانستند برای دریافت نفقه گذشته اقدام حقوقی انجام دهند. با این حال بعد از تغییراتی که در سال 91 انجام شد، این امکان به وجود آمد که هم نفقه گذشته و هم نفقه آینده به راحتی قابل پیگیری باشد.

 

 

 

مشاوره حقوقی فرزند 
مشاوره حقوقی نفقه
دادخواست مطالبه نفقه 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

پسر 18 ساله‌ای که هنوز مشغول به تحصیل بوده یا برای خدمت سربازی اعزام شده است، اگر مشکلی در دریافت نفقه از جانب پدرش دارد؛ باید به یکی از دادگاه‌های خانواده در محل زندگی خود یا پدرش مراجعه کند. نکته مهم در پرونده‌های پرداخت نفقه این است که باید اسناد و مدارکی داشته باشید که ثابت کند هیچ پولی به عنوان نفقه پرداخت نشده است.

جمع آوری این اسناد و مدارک کمی سخت و پیچیده بوده و باید حتما توسط یک وکیل انجام شود. در صورتی که توانایی پرداخت دستمزد وکیل را ندارید می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان مؤسسه وکیل تلفنی استفاده کنید.

 

نفقه دختر بالای 18 سال

بحث مطالبه نفقه از پدر از جمله مهم‌ترین مباحث روز در ایران است و بسیاری از فرزندان به دلیل نگرفتن نفقه از جانب سرپرست خود، دچار مشکلات مالی هستند. در این بین دختران بیشتر از پسران درگیر این موضوع بوده و از جهت دیگری به دلیل اینکه امکان کار کردن برای بسیاری از آن‌ها وجود ندارد، درآمد مستقلی نیز نخواهند داشت. طبق قانون پدر موظف است که نفقه دختر را تا زمانی که ازدواج نکرده است، پرداخت کند و این حق از ابتدای تولد برای دختر محفوظ است.

در شرایطی که دختر بالای 18 سال سن داشته باشد، ممکن است مطالبه نفقه فرزند کمی مشکل‌تر شود. اگر دختر مشغول به کار بوده و درآمد شخصی داشته باشد که برای زندگی مکفی باشد، پدر می‌تواند با مطرح کردن مشکلات مالی خود، از دادن نفقه ممانعت کند. البته تنها مرجع صالح، قادر به تصمیم‌گیری در این خصوص بوده و بعد از رأی دادگاه نتیجه نفقه دختر بالای 18 سال مشخص می‌شود.

 

 

 

نفقه فرزند بالای 18 سال

 

برای مطالبه نفقه فرزند بالای 18 سال به کجا مراجعه کنم؟

زمانی که استطاعت پدر برای پرداخت نفقه فرزند بالای 18 سال مشخص باشد و بتوان هم این موضوع را و هم عدم پرداخت نفقه را به مرجع صالح رسیدگی کننده اثبات کرد، مجازات مرد قطعی خواهد بود. اگر فرزند بعد از 18 سال همچنان دارای درآمد شخصی نباشد، برای مطالبه نفقه فرزند بالای 18 سال باید ابتدا به دادسرا مراجعه کرده و در صورت مفید بودن مدارک، کار را به دادگاه برساند. در برخی موارد و به نظر دادگاه، برای حل مشکل، پرونده به شورای حل اختلاف داده می‌شود.

برای شروع کار باید در ابتدا به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و شکایت خود را با یک دادخواست مناسب تکمیل کنید. در ادامه یک زمان برای تشکیل دادگاه به شما اطلاع رسانی می‌گردد و می‌توانید در آن زمان از حق خود دفاع کنید. کمک گرفتن از وکلای نفقه می‌تواند بسیار سودمند باشد و روند پیگیری و به نتیجه رساندن پرونده را بسیار سریع‌تر پیش ببرد. مؤسسه حقوقی وکیل تلفنی می‌تواند دادخواست مناسب را برای شما تهیه کرده و از طرفی با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی راهنمایی‌های مشخصی را به شما تقدیم کند.

 

مؤسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته آماده بوده تا خدمات مشاوره‌ای خود را با تیم وکلای حرفه‌ای برگزار کند. برای رزرو وقت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.

 

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی