موسسه وکیل تلفنی

  • محمدرضا شاه صفی محمدرضا شاه صفی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۹:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • سعید کرم زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۴۳:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • علیرضا مداح گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۰:۱۱:۱۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۴:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۳:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۱۹:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • خانم حسن زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۸:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • زهرا ملک زاده حقیقی زهرا ملک زاده حقیقی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۳۲:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۸
  • محمد حسنی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
  • مهری لشگری مهری لشگری گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۱۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

مطالبه مهریه در صورت بیماری روانی زوج

مطالبه مهریه در صورت بیماری روانی زوج

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۳/۷/۳۰ | ۱۵:۵۵:۲۶

بیماری روانی زوج یکی از انواع دلایلی می باشد که زوجه را وادار به طلاق می کند. در بسیاری از مواقع این بیماری به قدری شدید است که زوجه برای حفظ جان خود و فرزندانش دادخواست طلاق می دهد. نکته قابل توجه این است که در حالت نرمال حق طلاق با مرد بوده و تنها در مواردی خاص زن می تواند برای طلاق دادخواست تنظیم نماید. البته اثبات شرایط لازم برای طلاق در صورت مطالبه مهریه از روند پیچیده تری برخوردار است.

به همین منظور مشورت تلفنی با وکیل می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بیشتری در رابطه با مطالبه مهریه هنگام بیماری روانی زوج به دست آورید. فراموش نکنید که مهریه حق طبیعی زن بوده و در هیچ شرایطی از بین نمی رود، مگر آن که زن در ازای طلاق، حضانت فرزندان و ... مهریه خود را ببخشد. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

مدارک لازم برای مطالبه مهریه

مهریه حق طبیعی بانوان است که هنگام عقد نکاح با توافق زوجین تعیین می گردد. این حق به دو صورت قابل پرداخت می باشد. در روش عندالمطالبه هر زمان زن مهریه خود را بخواهد، مرد باید آن را بپردازد. در صورتی که مرد می تواند مهریه عندالاستطاعه را با توجه به میزان توانایی مالی خود پرداخت کند. از انواع مدارک مورد نیاز برای مطالبه مهریه می توان به سند ازدواج، کارت ملی و کد ثبت نام در سامانه ثنا اشاره داشت. زوجه می تواند با تهیه این مدارک به دفترخانه محل عقد رفته و مهریه خود را مطالبه نماید.

پس از بررسی درخواست زن، اموال مرد توقیف شده تا مهریه زن پرداخت شود. در صورت عدم پرداخت مهریه، پرونده به دادگاه ارجاع داده می شود و زن می تواند از طریق قانون مهریه خود را دریافت نماید. نکته قابل توجه این است که زوجه در دوران عقد نیز می تواند برای مطالبه مهریه خود اقدام نماید. از طرفی میزان مهریه هر چقدر که باشد، مرد موظف به پرداخت آن می باشد. البته در صورت مبلغ بسیار بالای مهریه، باید توانایی مالی مرد اثبات شود.

 

آیا بیماری روانی زوج دلیل محکمه پسندی برای طلاق است؟

در برخی از مواقع ممکن است زن به دلیل بیماری روانی زوج دادخواست طلاق دهد. بسیاری از افرادی که دچار بیماری روانی هستند، هنگام ازدواج این موضوع را پنهان می کنند. بنابراین هنگامی که در طول زندگی علائم بیماری بروز پیدا کند، زوجه می تواند برای نجات زندگی خود درخواست طلاق دهد. به طور کلی با استناد به ماده 1130 در قانون مدنی اگر مرد به بیماری خاص جسمی یا روانی مبتلا باشد، می توان با عنوان حرج و عسر درخواست طلاق کرد. البته این موضوع که بیماری مورد نظر در لیست بیماری های خاص هست یا خیر باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 

 

طلاق به علت بیماری روانی زوج

 

 

بر اساس ماده 1125 در قانون مدنی بیماری روانی زوج به صورت جنون دائمی و یا ادواری می تواند منجر به حق فسخ نکاح برای زن شود. در صورتی که جنون مرد از طریق معاینه و بررسی پزشکی قانونی تایید شود، امکان اجرای حکم طلاق به درخواست زن وجود دارد. برای اطلاع بیشتر در زمینه مراحل و تشریفات تنظیم دادخواست و رسیدگی به پرونده می توانید از مشاوره حقوقی موسسه وکیل تلفنی استفاده نمایید. در این مشاوره حقوقی وکیل خانواده تمام اطلاعات لازم برای طلاق و درخواست مهریه را در اختیار شما قرار می دهد.

 

در چه صورتی مهریه به زن تعلق نمی گیرد؟

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد در صورت بیماری روانی زوج زن می تواند دادخواست طلاق دهد و مهریه خود را نیز دریافت نماید. نکته قابل توجه این است که در برخی از شرایط مهریه به زن تعلق نمی گیرد. بنابراین زن پیش از آن که بخواهد برای دریافت مهریه خود اقدام کند باید این شرایط را بشناسد و سپس مهریه خود را مطالبه نماید. بنابراین حتی زمانی که بیماری روانی زوج اثبات شده باشد، اما یکی از شرایط زیر حاکم باشد، به زن مهریه ای تعلق نمی گیرد.

  • مطابق با ماده 1089 در قانون مدنی زمانی که پس از عقد میان زوجین نزدیکی انجام نشده باشد، به زوجه مهریه تعلق نمی گیرد.
  • بر اساس ماده 1101 در قانون مدنی زمانی که مرد قادر به برقراری رابطه زناشویی نباشد و زن مهریه خود را مطالبه کند، مرد موظف به پرداخت نصف مهریه می باشد.
  • همچنین در صورتی که نکاح میان زوجین (بدون داشتن رابطه زناشویی) فسخ شود، به زن مهریه ای تعلق نخواهد گرفت.

 

 

 

نگارش دادخواست طلاق از جانب زوجه

مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

 

 

برای دریافت اطلاعات دقیق تر در رابطه با شرایط پرداخت مهریه به زن در صورت دادخواست طلاق به دلیل بیماری روانی زوج می توانید با موسسه حقوقی وکیل تلفنی تماس بگیرید و از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان این موسسه استفاده نمایید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مطالبه مهریه در صورت بیماری روانی زوج

متاسفانه بانوان بسیاری به دادگاه خانواده مراجعه می نمایند و از بیماری روانی زوج شکایت دارند. اکثر این افراد اعلام می نمایند که در زمان ازدواج در رابطه با بیماری روانی همسر خود اطلاعی نداشته اند و کسی این موضوع را به آن ها نگفته است. نکته بسیار مهمی که وجود دارد، اهمیت اثبات این موضوع می باشد. قطعا بیماری روانی زوج می تواند روند طلاق را برای زوجه بسیار سریع و راحت کند. از طرفی در صورت اثبات این موضوع زوجه به راحتی می تواند مهریه خود را نیز به طور کامل دریافت نماید. نکته قابل توجه این است که اثبات این موضوع برای صدور رای از طرف قاضی ضروری می باشد.

 

 

مشکل روحی زوج

 

 

مشاوره حقوقی تلفنی می تواند به این افراد کمک کند تا مدارک و شواهد لازم برای اثبات بیماری روانی زوج را تکمیل نمایند. در این صورت افراد به راحتی می توانند ادعای خود را در دادگاه اثبات نمایند. فراموش نکنید که در صورت عدم وجود شواهد و مدارک در دادگاه و مشاهده رفتار معقول از زوج قاضی ادعای روانی بودن زوج را رد خواهد کرد.

 

وکیل خوب برای مطالبه فوری مهریه

مطالبه مهریه و دریافت آن از زوج روند نسبتا پیچیده ای دارد و ملزم به رعایت نکات قانونی بسیار زیادی می باشد. به همین دلیل است که حضور یک وکیل حرفه ای و کاربلد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. بر اساس آمار ارائه شده از پرونده های مشابه، درصد شکست بانوانی که بدون مشورت و حضور وکیل درخواست مطالبه مهریه داشته اند بسیار بالاتر از بانوانی می باشد که از وکیل کمک گرفته اند. به همین دلیل اگر قصد مطالبه مهریه خود را دارید، برای افزایش میزان موفقیت خود در این پرونده، بهتر است از وکیل کمک بگیرید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی