موسسه وکیل تلفنی

  • اسما رستم کلائی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۴:۱۰:۱۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۰
  • جلال عبادی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۴۳:۲۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۰
  • امیرحسین معین نجف آبادی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۱۶:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • عباس دیوانی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۳:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۷:۵ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۵:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۴:۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۲:۴۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • کیومرث بتیانه گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۱۷:۲۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۴۲ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۶
انجمن وکیل تلفنی

مطالبه مهریه قبل از عروسی

مطالبه مهریه قبل از عروسی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ | ۱۷:۳۱:۹

مهریه مالی بوده که بعد از عقد موقت یا دائم به زن تعلق می‌گیرد. مهریه که نام دیگر آن صداق بوده مالی است که مرد پرداخت آن را ضمانت می‌کند. این در حالی است که ممکن است در زمان طلب کردن مهریه آن مال را نداشته باشد. البته این موضوع یک مبحث حقوقی دیگر را باز می‌کند. مهریه در هر صورت چون جز حقوق مالی زن بوده، باید به او پرداخت شود. بنابراین مرد هنگام پذیرفتن آن، باید مبلغ مهریه را هم در نظر گرفته و مالی را بپذیرد که توان پرداخت آن را داشته باشد.

مهریه از لحاظ انواع پرداخت به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه است. مهریه عندالمطالبه، به مهریه‌ای گفته می‌شود که زن هر زمان قصد داشته باشد، مرد باید تمام و کمال به او پرداخت کند. تعریف مهریه عندالاستطاعه کمی با این متفاوت است. در مهریه عندالاستطاعه، مرد زمانی که توانایی مالی پرداخت مهریه را داشته باشد، آن را می‌پردازد.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

در مورد مهریه یک موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که اگر مهریه بیش از 110 سکه باشد و مرد هم توانایی پرداخت بیش از این مقدار را نداشته باشد، فقط اموال او تا این مقدار توقیف می‌شوند. به زبان ساده‌تر اگر مرد توانایی پرداخت کل مهریه را داشته باشد که هیچ، در غیر این صورت اموال او توقیف شده و فقط برابر با 110 سکه از اموال او به زن پرداخت می‌شود.

 

مراحل مطالبه مهریه در دوران عقد

مهریه جز حقوق مالی زن بوده و بلافاصله بعد از عقد به او تعلق می‌گیرد و هیچ فردی نمی‌تواند در آن دخل و تصرفی انجام دهد. یکی از راه‌هایی که می‌توان مهریه را دریافت کرد این است که در دوران عقد آن را به اجرا بگذارید. با توجه به ماده 1082 قانون مدنی زوجه می‌تواند از بلافاصله بعد از عقد، مهریه خود را به اجرا گذاشته و این موضوع ارتباطی به اینکه در دوران عقد هستند یا زیر یک سقف زندگی می‌کنند، ندارد.

برای به اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، باید گفت که هیچ تفاوتی با سایر زمان‌ها ندارد. شما می‌توانید مهریه را از طریق دادگاه یا اداره ثبت به اجرا بگذارید. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که اگر از طریق اداره ثبت اقدام کنید و مرد توانایی پرداخت آن را نداشته باشد، دیگر امکان توقیف اموال را ندارید. بنابراین بهتر است از طریق دادگاه خانواده مهریه را به اجرا گذاشته و خواهان دریافت آن باشید.

موضوع دیگری هم که در مورد به اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد وجود دارد این است که اگر زوجه باکره باشد،  و بخواهد طلاق بگیرد فقط نیمی از مهریه به او تعلق می‌گیرد. در نتیجه نمی‌توان برای دریافت کل آن درخواست کرد. در این زمینه و برای رسیدگی به پرونده‌های دریافت مهریه در دوران عقد می‌توانید از مشاوره حقوقی با یک وکیل متخصص مهریه بهره‌مند شوید.

 

 

 

مهریه بدون طلاق 
مهریه قبل از دخول 
مشاوره حقوقی مهریه
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

وکیل خوب برای مطالبه مهریه در صورت باکره بودن زوجه

وظیفه یک وکیل خوب برای مطالبه مهریه این است که حتی در صورت باکره بودن زوجه هم بتواند پرونده را به نتیجه مطلوب برساند. در بسیاری از مواقع، به خصوص وقتی که زوجه باکره بوده، مرد از پرداخت مهریه امتناع می‌کند. این در حالی است که براساس قانون تضمین کرده تا در هر شرایطی مهریه زن را پرداخت کند. به همین دلیل وظیفه وکیل این است که این پرونده را به سرانجام برساند.

علاوه بر این، وکیل مهریه باید فرد قابل اعتماد و با پشتکاری باشد، زیرا پیچیدگی‌های پرونده‌های دریافت مهریه بسیار زیاد است. به همین دلیل نیازمند وکیلی آشنا به قانون و توانمند در پیگیری پرونده است. یک نکته مهم در زمینه دریافت مشاوره این است که امکان دارد در شهر محل زندگی شما وکیل کاربلدی نباشد. در این صورت می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی اقدام به دریافت توصیه‌های اصولی در این زمینه کنید.

 

میزان مهریه قبل از نزدیکی

میزان مهریه زن همان مقداری است که هنگام خواندن خطبه عقد تعیین شده و توسط خود او و همسرش و دیگران شاهدان حاضر تایید شده است. این موضوع هیچ ارتباطی با نزدیکی و دخول نداشته و در صورتی که زن امر کند، کل آن مقدار باید به او پرداخته شود. برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که در صورت نداشتن نزدیکی، لازم نیست مهریه‌ای پرداخت شود. برخی نیز فکر می‌کنند مبلغ آن باید کمتر از مقدار کل آن باشد.

 

 

 

مشاوره مطالبه مهریه

 

به دلیل نبود اطلاعات حقوقی نزد مردم، این شایعات دهان به دهان نقل می‌شود و برخی تصمیمات مهم زندگی خود را بر پایه همین شایعات می‌گیرند. تنها در صورتی که زن بخواهد قبل از نزدیکی از شوهر خود جدا شود و طلاق بگیرد، مهریه او نصف خواهد شد. در صورتی که در خصوص همچین مواردی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده کرده و تمامی سوالات و ابهامات خود را به وسیله کارشناسان حقوقی موسسه وکیل تلفنی برطرف کنید.

 

نگارش دادخواست مطالبه مهریه قبل از دخول

با توجه به مطالبی که بالاتر بیان شد، متوجه شرایط مربوط به مهریه قبل از دخول شدیم. در بسیاری از شرایط هر دو طرف از قوانین و شرایط مربوط به این حالت مطلع نبوده و در صورتی که زوج قصد گرفتن مهریه را داشته باشد، با مخالفت دیگر افراد روبرو می‌شود. در همچین حالتی خانواده‌ها ممکن است فکر کنند که به دلیل عدم دخول، هیچ مهریه‌ای به زن تعلق نمی‌گیرد، اما این حرف درست نیست.

در صورتی که زن مایل باید بعد از خطبه عقد نکاح، مهریه خود را طلب کند، اینکار قانونی است و قابل اجرا خواهد بود. در صورتی که مرد از پرداخت آن خودداری کند، زن می‌تواند از مسیر قانونی اقدام کرده و حق خود را مطالبه کند. به این منظور بهتر است در ابتدا یک اظهارنامه تکمیل کنید و در صورتی که تغییری در شرایط رخ ندهد، در قدم بعدی باید یک دادخواست رسمی را در راستای مطالبه مهریه قبل از دخول نهایی کنید.

 

 

 

 

مهریه قبل از طلاق

 

با نگارش این دادخواست و ارجاع آن به مرجع صالح، پرونده مهریه شما به جریان خواهد افتاد. در صورتی که در مورد نگارش دادخواست خود نگرانی دارید و با طرز نوشتن صحیح یک نامه رسمی و اداری آشنا نیستید، می‌توانید اینکار را به موسسه حقوقی وکیل تلفنی سپرده و آن‌ها تمامی زحمت اینکار را بر عهده خواهند گرفت.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل آماده بوده تا خدمات مشاوره خود را ارائه دهد. شما می‌توانید در روزهای عید و ایام تعطیل با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید تا وقت مشاوره برای شما تعیین شود. جلسات مشاوره با وکلای برجسته و توانمند بوده که همگی در حوزه تخصصی خود بهترین هستند. پیگیری پرونده تا کسب نتیجه مطلوب وظیفه وکلای این موسسه است.


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب - ابتدای کارگر جنوبی - کوچه رشتچی - پلاک 14 - طبقه اول - واحد 3.

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران:

استان: مازندران، شهرستان : آمل، بخش : مرکزی، شهر: آمل، خیابان طالب آملی کوچه توحید4[نیما 3]کوچه توحید6[نیما4]، پلاک 36 طبقه اول واحد اول تلفن اداری:01144442509

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی