موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۷:۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۵:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

اظهارنامه اعلام امادگی تمکین

اظهارنامه اعلام امادگی تمکین

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ | ۱۸:۲۹:۲۵

زن و مرد بعد از ازدواج نسبت به هم وظایفی بر عهده دارند. یکی از این وظایف تمکین بوده که زن نسبت به مرد باید انجام دهد. تمکین دو شکل مختلف دارد؛ تمکین عام و تمکین خاص. تمکین عام به صورت کلی به اطاعت کردن زن در همه امور از همسرش گفته می‌شود. به عنوان مثال زمانی که یک زن برای خروج از منزل یا رفتن به سرکار از همسرش اجازه می‌گیرد، به آن تمکین عام گفته می‌شود.

علاوه بر این مفهومی هم به نام تمکین خاص بوده که مستقیما اطاعت زن از مرد در امور زناشویی است. بر طبق قانون اسلامی، همیشه زن باید طبق انتظارات مرد عمل کرده و در صورتی که خلاف آن کاری انجام دهد؛ از منظر قانون می‌توان به او ناشزه نسبت داد. زن ناشزه، زنی است که به دلیل تخطی از شوهر به او نفقه تعلق نخواهد گرفت.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

البته مواردی هم وجود دارد که زن می‌تواند از شوهرش تمکین نکند. یکی از این موارد وقتی بوده که تمکین کردن باعث آسیب به زن شده و این مورد را پزشک هم مورد تایید قرار می‌دهد. در صورتی که تمکین آسیبی به زن وارد نکند اما از انجام آن اجتناب کند، می‌تواند یکی از دلایل طلاق مرد محسوب شود.

 

در چه صورت می توان برای اظهارنامه عدم تمکین زوجه اقدام کرد؟

در صورتی که زن به هر دلیلی که توجیه قانونی ندارد از تمکین اجتناب کند، زوج می‌تواند علیه او شکایتی تنظیم کند. اظهارنامه عدم تمکین،‌ نامه‌ای بوده که مرد می‌تواند از طریق دادگاه نگارش کرده و آن را برای همسر خود ارسال کند. از آن جایی که طبق قانون زن همیشه باید از مرد تمکین کند، این نامه مانند اخطاریه است. پس اگر به آن پاسخی داده نشود، می‌توان زوجه را مورد پیگرد قانونی قرار داد.

چند سال قبل اظهارنامه عدم تمکین را روی کاغذ می‌نوشتند اما در حال حاضر از آن جایی که همه چیز الکترونیکی شده، این نامه هم به صورت الکترونیک ارسال می‌شود. البته از آن جایی که هنوز برخی از نقاط کشور دسترسی راحتی به اینترنت ندارند، در تهران و مراکز استان‌ها نامه‌ها به این صورت ارسال می‌شوند. در شهرها و روستاهای کوچک‌تر همچنان به روال قبل و به صورت کاغذی ارسال خواهند شد.

بعد از ارسال اظهارنامه عدم تمکین به زن، از او دعوت می‌شود تا در زمان تعیین شده به خانه بازگردد. اگر در این مدت به خانه برنگشت و دلیل موجهی هم برای آن ارائه نداد،‌ دادگاه زن را به دلیل عدم تمکین به عنوان ناشزه خطاب می‌کند. چنین زنی حق دریافت نفقه را ندارد. البته در نظر داشته باشید که مشاوره حقوقی با یک وکیل کاربلد می‌تواند این موضوع را از منظر حقوقی حل و فصل کند.

 

 

 

 

سیر تا پیاز تله تمکین 
هزینه نگارش اظهارنامه امادگی تمکین 
صورت جلسه پلیس برای الزام به تمکین
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

عواقب عدم پاسخ زوجه به اظهارنامه عدم تمکین

زن بعد از اینکه اظهارنامه عدم تمکین را دریافت کرد، موظف است تا نسبت به آن پاسخ دهد. این پاسخ می‌تواند به صورت بازگشت به خانه باشد یا با مراجعه به دفاتر الکترونیک قضایی صورت بگیرد. اگر زن راهکار دوم را انتخاب کند می‌تواند به یکی از دفاتر مراجعه کرده و پاسخی به اظهارنامه بدهد. البته این پاسخ دادن الزامی نیست اما منفعتی که دارد این است که باعث می‌شود دادگاه زن را ناشزه خطاب نکند.

دلیل این عمل این بوده که گاهی زوج اظهارنامه را نه به این دلیل که زن واقعا تمکین نمی‌کند، بلکه به دلیل عدم پرداخت نفقه و مهریه صادر می‌کند. در این صورت زن باید حتما با یک وکیل کاربلد صحبت کرده تا پاسخ مناسبی به این موضوع بدهد. در صورتی هم که لازم باشد شاید شکایتی تنظیم کنند تا مرد را به دروغگویی متهم کنند زیرا زن در همان محل زندگی حاضر بوده و تمکین هم انجام می‌دهد.

با این حال مهم‌ترین جنبه منفی عدم پاسخ زوجه به اظهارنامه تمکین این بوده که از جانب دادگاه ناشزه خطاب شده و نفقه او قطع خواهد شد.

 

نگارش اظهارنامه اعلام امادگی تمکین

مسئله تمکین در قانون به نفع مرد عمل کرده و زوجه باید در این خصوص با احتیاط رفتار کند. در صورت عدم تمکین، باید به اظهارنامه رسیده به دست خود واکنشی نشان داده و یک اظهارنامه جدید با موضوع اعلام آمادگی تمکین آماده کنید. در صورتی که تجربه و علم اینکار را داشته باشید، می‌توانید خودتان برای اینکار اقدام کرده و متنی را متناسب با مشکل خود نگارش کنید. در صورتی که نمی‌دانید دقیقا چه چیزی را باید نوشت و همینطور اینکه به نگارش متون رسمی و حقوقی آشنا نیستید، بهتر است در این زمینه ریسک نکرده و اینکار را به عهده یک وکیل بگذارید.

در صورتی که اظهارنامه شما مشکلی داشته و یا اینکه طبق استانداردها نوشته نشده باشد، ممکن است در روال پرونده شما مشکلاتی را ایجاد کند. بهتر است که در این خصوص ریسک نکرده و انجام اینکار را به یک وکیل پایه یک دادگستری بسپارید. برای اینکار می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کرده و پس از گرفتن مشورت‌های لازم از مشاور خود، درخواست نگارش اظهارنامه اعلام امادگی تمکین را بدهید. پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز برای نگارش این متن، اظهارنامه شما در کمترین زمان ممکن آماده شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

هزینه اظهارنامه اعلام امادگی تمکین

هنگامی که قصد به نوشتن اظهارنامه اعلام آمادگی تمکین کردید و خواستید برای نگارش آن از یک فرد با تجربه کمک بگیرید، باید در نظر داشته باشید که انجام اینکار هزینه‌ای به همراه داشته و باید آماده پرداخت آن باشید. با توجه به قیمت خدمات مصوب و همینطور نرخ بازار، یک قیمت پایه‌ای برای نگارش اظهارنامه و اسناد رسمی وجود دارد. زمانی که به وکیل و یا یک فرد آشنا با نگارش اظهارنامه مراجعه می‌کنید، بعد از گفت‌و‌گو در خصوص مشکل خود بهتر است بر سر قیمت و هزینه نگارش این سند توافق کرده تا در آینده به مشکلی برخورد نکنید.

 

 

 

اظهارنامه تمکبن

 

موسسه‌ حقوقی وکیل تلفنی نیز خدمات متعددی در زمینه مسائل خانواده و همینطور تمکین همسر به موکلی خود ارائه می‌دهد. می‌توانید بعد از صحبت با یک مشاور و توضیح شرایط خود، یک اظهارنامه اعلام آمادگی تمکین کامل دریافت کرده و بقیه کارای خود را با کمک آن انجام دهید. به طور کلی هزینه نگارش اظهارنامه‌ها و اسناد حقوقی در حدود 300 هزار تومان است. بهتر است قبل از درخواست برای نگارش آن، در خصوص هزینه نگارش با مسئول مربوطه صحبت کنید. در صورتی که در مورد نگارش این اظهارنامه سوالات بیشتری دارید، می‌توانید به بخش مشاوره حقوقی انلاین و رایگان رفته و در مورد آن با کارشناسان مجموعه صحبت کنید.

 

موسسه حقوقی وکیل تلفنی با در اختیار داشتن تیم وکلای برجسته، آماده بوده تا جلسات مشاوره‌ای برای حل مشکلات شما اعم از تمکین را برگزار کند. این موسسه به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته آماده ارائه خدمات است. شما می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن وقت مشاوره دریافت کنید.


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی