موسسه وکیل تلفنی

  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سعید شجاعی نیا گرامی : سوال حقوقی شما در حال بررسی توسط وکیل می باشد ساعت ۰:۵۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

هزینه استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی

هزینه استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ | ۱۴:۵۳:۲۵

حکم دادگاه از روی ادله و مدارک طرفین دعوا صادر می‌شود. طبق ماده 1258 قانون مدنی اقرار، سند کتبی، شهادت، اماره، قسم، حکم کارشناسی، تحقیق محلی و غیره از جمله مهمترین ادله و مدارک جهت اثبات حقانیت در دعوا محسوب می‌شوند. اگرچه به صراحت نامی از استشهادیه در ماده 1258 به میان نیامده است، اما فرم شهادت را هم می‌توان تحت شرایطی به عنوان مدرک در دادگاه استفاده نمود! با توجه به اهمیت این قبیل از اسناد در دستگاه قضایی، در این صفحه به معرفی استشهادیه، نحوه تنظیم و نکات حقوقی پیرامون آن خواهیم پرداخت. همچنین هزینه استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی موضوع دیگری است که احتمالا برای شما جذاب باشد. در انتهای مقاله به این سوال پاسخ می‌دهید که "تعرفه تنظیم استشهادیه چقدر است؟" با یکی دیگر از مقالات موسسه حقوقی وکیل تلفنی همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

استشهادیه چه کاربردی دارد؟

استشهادیه (نامه شهادت) فرمی است که در آن شاهدین صحت گفته‌های مدعی را تایید و تصدیق می‌کنند. از این فرم در روز دادگاه برای تایید صحت ادعای مدعی استفاده می‌شود. به عبارتی ساده‌تر، برگه شهادت یک فرم دستنویس یا چاپی است که در آن فرد مدعی موضوع مدنظر خود را روی کاغذ می‌نویسد و از شاهدین تقاضا می‌نماید تا با امضا و اثر انگشت ادعای وی را به تایید برسانند. اکنون شاید این سوال مطرح شود که با توجه به این که دادگاه از شهادت به عنوان یک سند استفاده می‌شود، پس چه لزومی به تنظیم استشهادیه وجود دارد؟ در این صورت باید بدانید کاربرد تنظیم استشهادیه در شرایط خاص مشخص می‌شود:

  • چنانچه کثرت شهود امکان حضور آنها در دادگاه را فراهم نکند، شاهدین می‌توانند به جای شهادت در دادگاه از فرم استشهادیه استفاده کنند.
  • در پاره‌ای از مواقع شاهد یا شاهدین مایل به حضور در دادگاه نیستند، در این مواقع نیز می‌توان از فرم استشهادیه استفاده کرد.
  • چنانچه شرایط به گونه‌ای باشد که شاهدین فرصت یا شرایط حضور در دادگاه را نداشته باشند، باز هم می‌توان از طریق فرم استشهادیه شهادت آن را به دادگاه تسلیم کرد.

شایان ذکر است استشهادیه می‌تواند توسط قاضی رد یا تایید شود. در واقع سندیت داشتن و مورد قبول واقع شدن آن در روز دادرسی به نظر قاضی پرونده بستگی دارد. قاضی می‌تواند صحت فرم استشهادیه را تایید یا آن را رد کند. اما آیا می‌دانید هزینه استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ در ادامه توضیحات بیشتری در این باره ارائه خواهیم کرد.

 

 

تنظیم استشهادیه

 

 

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره استشهادیه هستید، اگر سوالی درباره این اسناد دارید یا اگر می‌خواهید برای تنظیم این سری از اسناد اقدام کنید اما به مشکل خورده‌اید، وکلای ما آماده ارائه مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به شما هستند. همین حالا وارد صفحه چت وکیل تلفنی شده و با وکلای ما مشورت کنید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

برای تنظیم استشهادیه چه باید کرد؟

پیش از بررسی هزینه استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی باید با نحوه تنظیم این فرم آشنا شویم. جهت تنظیم استشهادیه ابتدا خواهان استشهادیه باید خواسته‌ی خود را در برگه بنویسد، سپس آن را امضا کند. در ادامه می‌بایست مشخصات شاهدین به ترتیب نوشته شود. مشخصات هر شاهد شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، ادرس محل سکونت و غیره می‌باشد. شاهدین باید به حسن اخلاق و دارای صداقت در گفتار مشهور باشند. البته علاوه بر این مورد شاهدهایی که فرم شهادت را امضا می‌کنند، باید مشخصات دیگری هم داشته باشند. شاهدی که پای استشهادیه را امضا می‌کند، باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

  • عاقل باشد.
  • به شهادت خود ایمان داشته باشد.
  • بالغ باشد.
  • عادل باشد.

 

 

ثبت استشهادیه به صورت رسمی

 

  • از مولد پاک متولد شده باشد.
  • تکدی گر نباشد.

پس از نگارش متن نامه و امضای آن توسط خواهان و گواهان زمان آن رسیده تا از استشهادیه استفاده کرد. منتهی یک نکته در این زمینه بسیار مهم است. در میان انواع استشهادیه، استشهادیه محلی، اعسار، توهین و غیره، تنها تعدادی از آنها برای ارجاع به دادگاه صالح می‌بایست در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شوند. استشهادیه گواهی انحصار وراثت و استشهادیه حضور در دفترخانه از جمله این موارد می‌باشد. بنابراین اگر به دنبال هزینه استشهادیه هستید، می‌بایست بدانید تنها ثبت این قبیل از اسناد در دفترخانه اسناد رسمی انجام می‌شود.

 

نکات حقوقی استشهادیه

در زمان تنظیم انواع استشهادیه باید یکسری نکات حقوقی را مدنظر قرار دهید. دانستن این نکات حقوقی هم برای متقاضی آن و هم برای گواهانی که فرم را امضا می‌کنند، بسیار مهم است. به عنوان مثال یکی از مهمترین نکات حقوقی در تنظیم برگ شهادت، این است که موضوع سند با واقعیت تطابقت داشته باشد. تنظیم فرم استشهادیه عمدا یا سهوا دور از واقعیت مصداق بارز جعل محسوب می‌شود. در این صورت هم تنظیم کننده هم شاهدین مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. بنابراین در زمان تنظیم این فرم حتما به این نکته دقت بفرمایید.

 

 

مشاوره حقوقی ثبتی 
هزینه نگارش شکوائیه
راهنمای نگارش انلاین 
درباره ما 

 

 

پیشنهاد می‌شود قبل از تنظیم فرم شهادت و امضای آن دست کم یک جلسه مشاوره حقوقی با وکلای وکیل تلفنی برگزار کنید. شما می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی تمام ابهامات حقوقی درباره تنظیم این اسناد را از بین ببرید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

اهمیت ثبت استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی

اجازه دهید قبل از پرداختن به هزینه استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی به یک نکته بسیار مهم بپردازیم. استشهادیه جزو اسناد عادی به شمار می‌رود. بنابراین جهت تسلیم آن به دادگاه نیازی به ثبت آن در دفتر اسناد رسمی نیست. شما می‌توانید این اسناد را روی کاغذ تنظیم کنید، سپس آن را به دادگاه تقدیم نمایید. با این حال، همانطور که پیشتر اشاره کردیم، استفاده از برخی استشهادیه‌ها مستلزم ثبت آنها در دفاتر اسناد رسمی است. استشهادیه گواهی انحصار وراثت از جمله این موارد می‌باشد. اگر فردی فوت کند، جهت تقسیم اموال وی، کلیه ورثه باید مشخص شوند. یکی از مدارک دال بر اثبات تعداد ورثه همین فرم استشهادیه است. با توجه به اهمیت این برگه، استثنائا باید آن را به ثبت رساند. اما الباقی استشهادیه‌ها نیازی به ثبت رسمی ندارند.  

 

 

هزینه استشهادیه در دفتر اسناد

 

 

حالا که با این موضوع آشنا شدید، اجازه دهید به هزینه استشهادیه محضری بپردازیم. البته باز هم اگر سوالی درباره این اسناد باقی مانده است، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی آن را برطرف کنید.

 

هزینه استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی

اکنون به اصلی ترین موضوع این مقاله، یعنی هزینه استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی می‌پردازیم. با توجه به آنچه گفته شد، هزینه استشهادیه محلی وجود خارجی ندارد، چرا که این برگه‌ها به صورت دستنویس یا چاپی تنظیم و به دادگاه ارائه می‌شوند. اما تعرفه تنظیم استشهادیه ‌های محضری نظیر استشهادیه گواهی انحصار وراثت که باید در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسند، هر ساله مشخص می‌گردد. معمولا هزینه ناچیزی جهت تنظیم و ثبت این اسناد از متقاضیان گرفته می‌شود. شما می‌توانید هزینه دقیقه تنظیم استشهادیه را از دفاتر اسناد رسمی جویا شوید یا از وکلای ما اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. وکلای وکیل تلفنی بر اساس آخرین مصوبه تعرفه دقیق تنظیم استشهادیه در دفاتر اسناد رسمی را به شما اعلام می‌کنند.

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی