موسسه وکیل تلفنی

  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی

قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۱/۱ | ۱۷:۵۹:۳۲

قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی یک قرارداد نسبتا رایج میان کشاورزان و مغازه داران است. کشاورزان با کاشت و برداشت محصولات کشاورزی نظیر سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیب، شلیل و غیره، غلاتی نظیر جو، گندم و غیره و سایر محصولات کشاورزی اقدام به تامین نیازهای اولیه کشور می‌کنند. در این میان بسیاری از فروشندگان وظیفه رساندن محصولات تولیدی کشاورزان به دست مشتری را برعهده دارند. بنابراین فروشندگان بازار به عنوان خریدار نزد کشاورز مراجعه نموده و محصولات آنها را در دوره‌های زمانی چند ماهه یا چند ساله خریداری می‌کنند. در این میان برای کاهش اختلافات آتی از قراردادی به نام قرارداد خرید محصولات کشاورزی استفاده می‌شود. طی این قرارداد تمام مسئولیت‌های طرفین به طور واضح مشخص می‌گردد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

همین ابتدای کار اگر سوالی درباره قرارداد فروش محصولات کشاورزی دارید، می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی به آن پاسخ دهید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی چیست؟

قرارداد خرید محصولات کشاورزی یک توافقنامه خرید کالا است که طی آن خریدار محصولات کشاورزی فروشنده را خریداری می‌نماید. در این قرارداد خریدار همان فروشنده محصول در بازار است و فروشنده همان کشاورز می‌باشد. در قرارداد خرید و فروش محصول کشاورزی خریدار و فروشنده یک سند معامله خرید و فروش محصول را به امضا می‌رسانند، منتهی در این سند تمام مسئولیت‌ها، محدودیت‌ها و الزامات توافق شده برای هر یک از طرفین مشخص شده است.

اگر یک ابهام حقوقی در زمان تنظیم قرارداد فروش محصولات کشاورزی برایتان ایجاد شده باشد، بهتر است به صفحه مشاوره حقوقی انلاین و رایگان مراجعه نمایید. در این صفحه می‌توانید سوالات خود را در قالب چت از وکیل بپرسید، جواب آن را ظرف چند دقیقه دریافت کنید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

پیش خرید محصولات کشاورزی

 

نکات ضروری قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی

در زمان عقد قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی نکات ریز و درشتی وجود دارد که باید مدنظر قرار دهید. دانستن این نکات حقوقی بسیار مهم است، بنابراین شما عزیزان باید حتما با این موارد آشنایی لازم را داشته باشید؛

  • قرارداد معامله محصولات کشاورزی قراردادی لازم است؛ بنابراین امکان فسخ آن برای هیچ یک از طرفین، مگر در شرایط خاص، وجود ندارد.
  • اگر پس از خرید خریدار متوجه وجود مشکل در محصولات شود، می‌تواند بر حسب سلیقه از فروشنده خسارت بگیرد یا قرارداد را فسخ نماید.
  • جزئیات قرارداد باید دقیقا شرح داده شود؛ برای مثال محصولات خریداری شده چند کیلوگرم است؟ یا اینکه دستمزد پرداختی به فروشنده (کشاورز) چقدر است؟
  • پرداخت کننده هزینه‌های بارگیری، حمل و نقل و غیره باید مشخص شود. معمولا باید طبق عرف رایج در منطقه این موضوع مشخص شود.

 

 

تنظیم قرارداد انلاین 
وکیل امور قراردادها
مشاوره حقوقی قرارداد 
درباره ما 

 

 

  • با توجه به تغییر قیمت محصولات کشاورزی می‌توان قیمت فروش محصولات را به نرخ روز تعیین نمود. این موضوع را می‌توان در بند مبلغ قرارداد لحاظ نمود.
  • خریدار این حق را دارد که شخصا یا توسط نماینده قانونی خود بر کشت، برداشت و انتقال محصولات کشاورزی نظارت نماید.
  • از جمله مهمترین وظایف فروشنده (کشاورز) برداشت به موقع محصول و انتقال آن به مقصد مشخص شده در قرارداد است.
  • از جمله مهمترین وظایف خریدار پرداخت مبلغ قرارداد طبق بندهای مورد توافق در قرارداد می‌باشد.

 

قرارداد پیش خرید محصولات کشاورزی

قرارداد پیش خرید محصولات کشاورزی همان قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی است. در واقع طی این قرارداد خریدار قبل از برداشت محصول با کشاورز قراردادی را منعقد می‌کند تا محصولات وی را خریداری کند. با توجه به اینکه محصولات کشاورزی به موقع باید به فروش برسند، معمولا قراردادهای خرید و فروش محصولات کشاورزی به صورت پیش خرید منعقد می‌شوند. چرا که پس از برداشت محصولات باید به سرعت به دست مصرف کننده برسند. بنابراین امکان تنظیم قرارداد خرید محصول کشاورزی تا حدود زیادی وجود ندارد. بنابراین در زمان خرید و فروش انواع میوه‌جات، غلات و غیره، منظور ما از قرارداد خرید محصولات کشاورزی همان قرارداد پیش خرید این محصولات است.

 

 

 

قرارداد خرید محصول کشاورز

 

اهمیت تنظیم قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی

تنظیم قرارداد فروش محصولات کشاورزی بسیار مهم و کلیدی است. در طول قرارداد همه مسئولیت‌های طرفین به صورت واضح مشخص شده است، بنابراین طرفین می‌توانند ضمن پایبندی به تعهدات خود، از پایبندی طرف مقابل به تعهداتش نیز اطمینان خاطر داشته باشند. در واقع مکتوب کردن توافقات روی کاغذ باعث می‌شود دو طرف مدارک قابل استنادی از توافقات صورت گرفته داشته باشند، بنابراین این مدرک باعث الزام طرفین به تعهدات خود می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت انعقاد قراردادهای خرید و فروش محصولات کشاورزی باعث کاهش اختلافات و درگیری‌ها در طول معامله با طرف مقابل می‌شوند.

چنانچه سوال شما با خواندن این مقاله پاسخ داده نشده است، نگران نباشید! شما می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی ضمن پاسخ دادن به سوالات خود همه ابهامات و مشکلات خود را برطرف نمایید. برای مثال شما می‌توانید در طول مشاوره تنظیم قرارداد را به وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی بسپارید.

 

نمونه قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی

 

 

طرفین قرارداد

قرارداد پیش رو مابین آقا / خانم ------------ فرزند ------------- به شماره ملی ------------- به نشانی -------------------------------- شماره تلفن ----------- که اختصارا در قرارداد خریدار معرفی می‌شود؛ و همچنین آقا / خانم ------------ فرزند ------------- به شماره ملی ------------- به نشانی -------------------------------- شماره تلفن ----------- که اختصارا در قرارداد فروشنده معرفی می‌شود، منعقد شده است.

 

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از فروش محصولات کشاورزی --------------- به حجم ---------- کیلوگرم در دوره -------- ماهه / ساله به کمک کامیون‌های مخصوص حمل و نقل محصولات کشاورزی از مبدا به نشانی ----------------------------- به مقصد به نشانی ----------------------------- .

 

مدت قرارداد

مدت قرارداد با توجه به دوره -------- ماهه / ساله، از تاریخ ------------- شروع و در تاریخ ------------ خاتمه می‌یابد.

 

محل تخلیه محصولات کشاورزی

محل تخلیه محصولات کشاورزی در هر دوره به شرح زیر است:

دوره اول: -------------------------------------

دوره دوم:  -------------------------------------

دوره سوم: -------------------------------------

----------------------------------------------

 

مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد جهت خرید محصولات کشاورزی در ----- دوره مزبور معادل ----------- ریال در نظر گرفته شده است. همچنین هزینه‌های بارگیری و حمل و نقل به این مبلغ اضافه خواهد شد.

 

نظارت

نظارت بر حسن اجرای موضوع قرارداد به صورت کامل بر عهده طرف اول قرارداد (خریدار) بوده و طرف دوم باید همگام با طرح‌ها و خواسته‌های طرف اول اقدام به انتقال و ارسال محصولات کشاورزی به محل مورد توافق را دارد. طرف اول این حق را دارد که در صورت عدم توانایی در بررسی پیوسته، نماینده یا وکیل قانونی خود را برای نظارت معرفی کند.

 

*در ادامه می‌بایست مفادی نظیر تعهدات خریدار، تعهدات فروشنده، ضمانت اجرا، فسخ قرارداد، حوادث غیرمترقبه، و غیره را به قرارداد افزود.

 

نسخ قرارداد

این قرارداد در -------- ماده تنظیم شده است که تمام این نسخ اعتبار یکسانی دارند.

 

 

                             امضا و اثر انگشت خریدار                 امضا و اثر انگشت فروشنده     

 

 

                                    امضای شاهد اول                     امضای شاهد دوم

 

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی