موسسه وکیل تلفنی

  • امیرحسین معین نجف آبادی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۱۶:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • عباس دیوانی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۳:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۷:۵ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۵:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۴:۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۲:۴۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • کیومرث بتیانه گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۱۷:۲۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۴۲ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۵
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۸:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
انجمن وکیل تلفنی

تعارض سند عادی و رسمی در میزان مهریه

تعارض سند عادی و رسمی در میزان مهریه

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱/۳ | ۱۷:۹:۴۵

مهریه که نام دیگر آن صداق بوده، به مالی گفته می‌شود که بعد از ازدواج یا بهتر است بگوییم بعد از عقد به مالکیت زن در می‌آید. زوج هنگام قرائت خطبه عقد، پرداخت آن را به زن تضمین می‌دهد. برای همین مهریه را عندالمطالبه می‌گویند، به این معنا که هر زمانی زن به آن نیاز داشته باشد می‌تواند از شوهر طلب کند.

نکته مهمی که در مورد مهریه وجود دارد این است که باید حتما شامل چیزهایی شود که در حال حاضر وجود دارند. به عنوان مثال مهریه می‌تواند 100 سکه تمام بهار آزادی باشد اما نمی‌توان خانه‌ای که خریده نشده یا سفری که هنوز مقدمات آن چیده نشده را به عنوان مهریه در نظر گرفت.

علاوه بر این، مهریه می‌تواند عندالاستطاعه هم باشد؛‌ یعنی اگر مرد توانایی مالی پرداخت آن را نداشته باشد، دادگاه او را ملزم به پرداخت نمی‌کند. در این صورت زن باید به دنبال اثبات استطاعت مالی مرد باشد. به همین دلیل اغلب مشاوران حقوقی توصیه می‌کنند تا مهریه را عندالمطالبه در نظر بگیرید. در این صورت هنگام مطالبه آن به مشکل کمتری برخورد می‌کنید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

برخلاف تصور عمومی، برای دریافت مهریه نیازی به طلاق نیست زیرا می‌توان حتی بدون درخواست طلاق هم مهریه را مطالبه کرد. بعد از دریافت آن هم زندگی مشترک همچنان ادامه داشته باشد.

 

منظور از سند عادی مهریه چیست؟

سند عادی به طور کلی به اسنادی گفته می‌شود که تنظیم آن توسط مراجع قانونی انجام نشده باشد، بنابراین افراد عادی هم آن را تنظیم می‌کنند. به عنوان مثال قولنامه یک سند عادی محسوب می‌شود که مالک و مستاجر در دفتر املاک آن را بین خود رد و بدل می‌کنند. مهریه هم می‌تواند در شرایطی دارای سند عادی باشد. به این معنا که بین زوجین توافقی انجام شده اما مقدار آن در دفاتر اسناد به ثبت نرسیده باشد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که تا این سند در یکی از دفاتر اسناد به ثبت نرسد، هیچگونه اعتبار قانونی نخواهد داشت. بنابراین اگر در توافق‌های شروع زندگی مشترک، به جای ثبت مهریه و دیگر حقوق مالی، آن را صرفا بین دو خانواده مطرح کرده‌اید بعدا نمی‌توانید ادعای برای دریافت آن داشته باشید.

به بیان دیگر اگر زوجه فقط سند عادی مهریه را در دست داشته باشد، نمی‌تواند برای مطالبه آن هیچگونه اقدام قانونی انجام دهد. البته اگر از این موضوع اطلاعی نداشته و دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با تیم وکلای متخصص مشورت کنید. وکلای مهریه می‌توانند راه‌حل‌های پیشنهادی را در اختیار شما قرار دهند.

 

 

سند عادی ازدواج

 

شرایط مطالبه مهریه با سند عادی

در فرهنگ ایرانی برای اینکه دو نفر بتوانند با هم ازدواج کنند، مراسم‌های زیادی برگزار می‌شود. بعد از جلسات اولیه و آشنایی در صورتی که هر دو خانواده با این موضوع مشکلی نداشته باشند، مراسم بله بران برگذار شده و یک مقداری به عنوان مهریه تعیین می‌شود. معمولا این سند به امضای چندین شاهد رسیده و تا زمان نهایی شدن عقد نکاح نگهداری می‌شود. در صورتی که میان آن سند عادی و سند اصلی ازدواج تعارضی وجود داشته باشد، اصل و مبنا همان عقدنامه بوده و این سند عادی در محاکم قضایی اعتبار ندارد.

حتی با وجود اینکه این سند در حضور افراد زیادی تنظیم شده و امضا گردیده است، در صورتی که خواهان دریافت مهریه باشید، نمی‌توانید تنها به آن استناد کرده و حتما باید یک سند رسمی از ازدواج را به همراه خود داشته باشید. معمولا مشکلات زیادی در زمینه اسناد عادی یا رسمی به وجود می‌آید و برای حل آن یا حتی پیشگیری، بهتر است که نظر یک وکیل را نیز در امور حقوقی خود بشنوید. بهترین روش استفاده از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان است. به کمک این روش می‌توانید پاسخی مناسب برای تمامی سوالات مربوط به مهریه خود پیدا کنید.

 

اهمیت تعیین مهریه در حضور وکیل

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به ازدواج، تعیین مهریه است. این موضوع در بسیاری از مواقع باعث بحث و دعوا میان دیگر اعضای خانواده شده و خواستگاری‌های زیادی به دلیل عدم توافق بر سر موضوع مهریه به هم خورده است. یکی دیگر از مشکلات مرسومی که در خصوص مسئله مهریه پیش می‌آید، تعارض میزان مهریه در سند عادی و رسمی است. با ایجاد تفاوت در مقدار و نوع مهریه در سندهای عادی و رسمی، دعواها و مشکلات زیادی رخ می‌دهد و یا اینکه در آینده و هنگام گرفتن مهریه، تعارضی میان درخواست شما و چیزی که می‌توانید روی آن ادعا کنید، پیش می‌آيد.

 

 

 

هزینه نگارش دادخواست 
نگارش دادخواست مطالبه مهریه به نرخ روز 
مشاوره حقوقی مهریه 
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 

 

به همین منظور بهتر است که شاهدین بیشتری را هنگام تعیین مهریه داشته باشید و یا اگر احتمال می‌دهید در این خصوص مشکلی پیش می‌آيد، بهتر است یک وکیل را هنگام تعیین مهریه در کنار خود داشته باشید. یک وکیل می‌داند که چطور باید یک توافق بر سر مهریه را رسمی کرد و از بروز اختلاف یا تعارض در مقدار آن جلوگیری می‌کند. در صورتی که به یک وکیل خانواده مناسب و کاربلد نیاز داشته باشید، می‌توانید با موسسه حقوقی وکیل تلفنی تماس گرفته و پس از بررسی مشکل، از یک وکیل برای کار خود مشاوره بگیرید.

 

مشاوره حقوقی تعارض میزان مهریه در سند عادی و رسمی

مهریه از آن دست مسائلی است که همیشه مورد مناقشه بوده و باعث می‌شود از ابتدای زندگی بحث‌های خانوادگی شدت گیرد. یکی از مشکلات اساسی در این بین، تعارض میزان مهریه در سند عادی و رسمی است. همچین اتفاقی باعث ایجاد دو دستگی شده و بحث‌ها هیچوقت تمام نمی‌شوند. برای اینکه از بروز همچین مشکلی جلوگیری کنید، بهتر است یک بزرگ‌تر که به امور مربوط به ازدواج آشنا است و همه به او احترام می‌گذارند کارها را پیش برده و یا اینکه از یک وکیل مطمئن در روند ازدواج خود و تعیین مهریه کمک بگیرید.

 

 

 

مشاوره حقوقی مهریه

 

با این کار مهریه در سند عادی و رسمی یکی خواهد بود و از بروز مشکل جلوگیری خواهید کرد. در صورتی که مشکل در حال حاضر ایجاد شده، برای حل آن یا باید خانواده‌ها به یک توافق اصلی برسند و یا اینکه از یک وکیل پایه یک دادگستری برای برطرف کردن این تعارض کمک بگیرید. همچنین مشاوره حقوقی به شما کمک خواهد کرد تا به پرسش‌های بی‌جواب خود پاسخ داده و درک بهتری از نحوه حل این مشکل پیدا خواهید کرد. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با داشتن کادر مجرب و همیشه آماده،‌ می‌تواند به شما، حتی در تعطیلات، مشاوره حقوقی دهد.

 

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته حتی ایام عید، فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در زمینه مهریه، طلاق و دیگر امور حقوقی با تیم وکلای متخصص این گروه ارتباط برقرار کنید. برگزاری جلسات مشاوره هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری انجام می‌شود. برای رزرو وقت در سریع‌ترین زمان ممکن فقط کافی است تا با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب - ابتدای کارگر جنوبی - کوچه رشتچی - پلاک 14 - طبقه اول - واحد 3.

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران:

استان: مازندران، شهرستان : آمل، بخش : مرکزی، شهر: آمل، خیابان طالب آملی کوچه توحید4[نیما 3]کوچه توحید6[نیما4]، پلاک 36 طبقه اول واحد اول تلفن اداری:01144442509

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی