موسسه وکیل تلفنی

  • بهمن بهروزی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۷:۲۷:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۳
  • محمد هوشمند گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۷:۲۵:۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۳
  • میترا عرب مقصودی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۳:۱۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۲
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۷:۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۵:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
انجمن وکیل تلفنی

قانون حکم طلاق اجباری 1400

قانون حکم طلاق اجباری 1400

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۰/۳/۲۳ | ۹:۵۸:۳۵

قانون حکم طلاق اجباری 1400

در قوانین موجود نظام حقوقی ایران در گذشته مرد بدون ارائه مدرک و مستندات می توانست تقاضای طلاق را به دادگاه ارائه داده و به اجبار زن می بایست آن را قبول کرده که این اجبار و بی عدالتی موجب تضییع حقوق زنان و عدم امنیت روانی در این قشر مهم جامعه می شد، تا اینکه با تغییرات قوانین و برقراری قانون حکم طلاق اجباری 1400، مرد در صورت تقاضای طلاق اجباری باید مراحلی راطی کرده و از نظر قانونی ضرورت طلاق را به مرجع قانونی اثبات کند و اجازه طلاق را مرجع قضایی صادر می کند که در ادامه این مطلب به بررسی تخصصی این قانون خواهیم پرداخت؛ اما قبل از آن به شما توصیه می کنیم که ویدئوی یک دقیقه ای زیر را حتماً مشاهده فرمایید.

 

توصیات بانوی وکیل ما در خصوص طلاق  (به هیج وجه از دست ندهید)

 

 instant WhatsApp consultancy reservation

درخواست مشاوره حقوقی (خط ویژه )

021-47625900

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته با سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، قاب طلایی زیر را لمس کنید.

 

 

inexpensive telephone legal advice

چارت های اقتصادیِ هزینه ی مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری

مدت زمان مشاوره حقوقی

اجرت (تومان)

۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

20.000 هزار تومان

10 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

30.000 هزار تومان

15 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

50.000 هزار تومان

20 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

60.000 هزار تومان

30 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

90.000 هزار تومان

1 ساعت مشاوره حقوقی با وکیل

150.000 هزار تومان

پرداخت آنلاین و رزرو مشاوره حقوقی تلفنی فوری

*توجه*

لطفاً پس از پرداخت، دکمه اتصال به واتساپ وکیل را که در همین زیر آمده است را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از 5 دقیقه با شما تماس بگیرد.

 

instant contact with lawyer in whatsapp

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه به خط شما تماس حاصل کند.

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان کلیک کنید

 

"سریع ترین راه برای فهمیدن معتبر بودن سایت و وکلای مشغول به کار در آن، بررسی نماد اعتماد آن سایت است؛ به انتهای هر سایت بروید تا وجود این نماد را بررسی نمایید"

 

توجه: تمامی مواردی که در این صفحه ذکر شده اند مطابق با قوانین حاکم بر کشور بوده و این مطالب به هیچ عنوان با مطالب وزارت دادگستری کل کشور مغایرتی ندارد؛ لذا با خیال راحت به خواندن مطالب ادامه دهید.
 

توجه: در صورتیکه در خارج از کشور اقامت دارید می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آنها تماس برقرار کنید.

 

طبق قانون حکم طلاق اجباری که در سال 1400 طراحی و تصویب شد، طلاق دادن زنان باید بر اساس منطق صورت بگیرد و دلایلی محکمی پشتوانه آن باشد؛ از این رو وکلای متخصص موسسه حقوقی ما به صورت 24 ساعته آنلاین و در دسترس هستند تا به تمامی هموطنان مشاوره آنلاین و رایگان طلاق ارائه داده یا ارزان ترین مشاوره تلفنی 24 ساعته خود را در خدمت هم میهنانمان قرار دهند تا از این طریق بتوانند از تضییع حقوق بانوان کشورمان خودداری نمایند و ایشان را از حقوق خویش آگاه کنند؛ برای اطلاع از شرایط دریافت ارزان این مشاوره، تنها کافیست که تصویرک زیر را لمس نمایید.

 

 

 

موارد اجبار زوج به طلاق چیست و مجازات دارد؟

 

the forcing the husband to divorce

حکم قضایی اجبار شوهر به طلاق در سال 1400

 

  • طلاق زوجه غایب مفقود الاثر: در زندگی زناشویی بسیار اتفاق افتاده است که مرد به واسطه سفر و یا حضور در جنگ و یا هر علت دیگر برای مدت طولانی مفقود الاثر شده و از حیات و ممات او خبری نیست. در چنین شرایطی اگر از مدت مفقودی مرد 4 سال بگذرد زن می تواند با مراجعه به دادگاه مطابق حکم طلاق اجباری 1400درخواست طلاق بدهد.

 

  • عجز و امتناع زوج از پرداخت نفقه: مرد از نظر قانون موظف به پرداخت هزینه های خانواده می شود و استنکاف شوهر از دادن نفقه به مدت 6 ماه این امکان را از نظر قانونی به زن می دهد تا تقاضای دادخواست طلاق به دلیل عجز و امتناع مرد از پرداخت نفقه را بدهد. مطابق قانون حکم طلاق اجباری 1400 نفقه مایحتاج زن شامل: غذا، البسه، مسکن، خادم و وسایل آشپزخانه و... متعارف با موقعیت مالی زن و یا متناسب با شهری که در آن زندگی می کند است.

 

خودداری زوج از انجام وظایف زوجیت

 

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید.


 

به زنی که هر کدام از موارد تمکین که در موقع عقد نکاح متعهد شده است را بدون عذر موجه عملی ننماید ناشزه و به عمل ولی نشوز می گویند؛ زن ناشزه که عدم تمکین داشته مطابق با حکم طلاق اجباری 1400مستحق دریافت نفقه نیست و مرد می تواند با مشاوره از مشاوران حقوقی اقدام به نگارش دادخواست تمکین کند و یا اجازه ازدواج مجدد را از دادگاه بخواهد.

 

آیا می توان به دلیل ازدواج اجباری که مدت ها پیش بوده، طلاق گرفت؟

 

divorcing because of forced marriage in long time ago

طلاق فوری به دلیل ازدواج اجباری

 

زوجین در تب و تاب اول ازدواج هیچگاه به بند و تبصره هایی که در دفترچه های ازدواج نوشته شده است توجه ای نمی کنند و ناخواسته درگیر حکم طلاق اجباری 1400 می شوند؛ بر اساس حکم طلاق اجباری 1400 12شرط از شروط عقد نکاح ضمن عقد است که به آن اشاره ای می کنیم:

  1. خودداری شوهر از دادن نفقه و انجام سایر حقوق واجب زن به مدت 6 ماه.
  2. بد رفتاری مرد و ایجاد محیط نا امن برای زوجه در حدی که زندگی برایش غیر قابل تحمل شود.
  3. وجود بیماری های خطرناک و غیر قابل درمان در مرد در حدی که سلامت زن را تهدید نماید.  
  4. دیوانه بودن مرد در زمانی که امکان فسخ وجود نداشته باشد.
  5. اگر مرد در کاری مشغول به کار باشد که به حیثیت و آبروی زن لطمه ای وارد نماید.   
  6. محکومیت مرد به مدت 5 سال حبس و یا بیشتر، و حبسی که در اثر ناتوانی پرداخت جزای نقدی محکوم شده باشد و حکم در حال اجرا باشد.
  7. اعتیاد زوج به هرگونه مواد مخدر که باعث خلل به زندگی شود و ادامه زندگی را برای زوجه سخت نماید و شرایطی مانند فروش اثاثیه و ناتوانی در پرداخت هزینه ها و  رساندن ضرر جسمی و روحی به زوجه و فرزندان را موجب شود.
  8. مرد بدون عذر موجه منزل را ترک کند و به مدت 6 ماه متوالی کسی از او خبر دار نشود براساس حکم طلاق اجباری 1400رای دادگاه صادر می شود.
  9. ارتکاب به جرم قطعی مرد و اجرای هر گونه مجازات اعم از حد تعزیر که مغایر با حیثیت و شئون خانوادگی زن باشد و تحقیق از طرف دادگاه درستی موضوع را ثابت کند.
  10. از دیگر شرط و شروط 12 گانه عقد نکاح می توانیم به بچه دار نشدن مرد پس از 5 سال زندگی مشترک به دلایل پزشکی مانند عقیم بودن و یا عوارض جسمی که به تاییدیه پزشک برسد.
  11. اگر مرد مفقودالاثر شود مدت از زمان مراجعه به دادگاه جهت گرفتن طلاق 6 ماه بگذرد و خبری از زوج نشود دادگاه مطابق با حکم طلاق اجباری 1400 رای را صادر می کند.
  12. مرد بدون اجازه زن حق گرفتن زن دوم را ندارد و در اینصورت قانون این اجازه را به زوجه می دهد تا تقاضای طلاق را به دادگاه اعلام نماید و مرد نیز از نظر قانونی حق مخالفت ندارد.

نکته: در برخی از زوجین در همان اول حق طلاق به زن بدون هیچ پیش شرطی داده می شود که خارج از این 12 شرط در دفاتر رسمی وکالت در طلاق را به زن داده شده و زوجه در هر زمان و بدون تعهد در پیش شرط می تواند با توجه به حکم طلاق اجباری 1400 از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

 

در صورتی که خانواده زن، داماد را با تهدید مجبور به طلاق اجباری دخترشان کنند، حکم چیست؟

 

 

تهدید در معنای لغوی آن به معنی ترساندن و هشدار به از لحاظ حقوقی وادار نمودن فردی به ارتکاب جرم و یا گرفتن مال و یا ترساندن فرد از آسیب جانی، حیثیتی و آبرویی و... است؛ در این حالت، تهدید به صورت های گوناگونی دیده می شود مانند:

  • تهدید به انجام یک فعل: در این نوع تهدید فرد به زور متوسل شده و فرد دیگری را مجبور به عمل مجرمانه مانند قتل، سرقت، حمل مواد مخدر، جعل اسناد و یا مجبور به انجام رابطه نامشروع و... می کند.

  • تهدید نفسانی: ترساندن فرد به رساندن آسیب بدنی و یا ضرب و جرح خانواده و یا اطرافیان وی مانند تهدید به قتل

  • تهدید حیثیتی: ترساندن به از بین بردن آبروی دیگران و اعمال فشارهایی نظیر افشای رازها، انتشار فیلم و یا عکس های خصوصی که با اخاذی توام است.

 

در مورد مجازات مرتکب به تهدید از نظر قانون، پس از اثبات جرم انجام شده و جمع شدن شرایط ماده 669 به قاضی پرونده حق انتخاب حبس از دو ماه تا دو سال و یا اجرای 74 ضربه شلاق را داده است.

حال اگر در خانواده ای از تهدید به عنوان حربه ای جهت طلاق اجباری استفاده شود مطابق حکم طلاق اجباری 1400 بسته به نوع تهدید که در موارد بالا به آن اشاره نمودیم دادگاه مطابق قانون حکم صادر نموده و مجازات در نظر می گیرد.

 

آیا می تواند از طلاقی که به دلیل اجبار پدر به طلاق دختر بوده، رجعت کرد؟

 

divorcing because different reasons

وکیل برای پرونده رجوع از طلاق

 

در قانون حکم طلاق اجباری 1400، جهت استحکام خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن در مواردی که طلاق از نوع رجعی باشد برای مرد این امکان را قرار داده است تا با رعایت شرایط به زندگی مشترک با همسر خود برگردد و در طول مدت عده که قانون مشخص نموده است از طلاق رجوع کند. باید در نظر داشت  مطابق حکم طلاق اجباری 1400 فقط مرد می تواند اختیار رجوع از طلاق را داشته باشد.

نکته مهمی که لازم به ذکر است در قانون طلاق رجعی وجود دارد زن و مرد در مدت زمان عده در حکم زن و شوهر هستند و مرد در طول مدت عده مطابق با حکم طلاق اجباری 1400 موظف به پرداخت نفقه می باشد و اگر یکی از زوجین در طول این مدت فوت کند از نظر قانون دیگری از او ارث می برد.

 

مجازات تهدید کردن شوهر به طلاق دادن زنش در سال 1400 چیست؟

 

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید.


 

در قوانین گذشته مردان هرگاه اراده می کردند می توانستند بدون ارائه هیچ گونه مدرک ودلیلی همسر خود را طلاق دهند. با اعمال اصلاحات در قوانین قدیم  و در حکم طلاق اجباری 1400 شرایطی برای طلاق از طرف مرد در نظر گرفته شد که به موجب آن مرد پیش از آنکه بتواند همسرش را طلاق دهد باید مراحلی را طی نموده تا دادگاه این اجازه را به او بدهد.

 

مراحلی که مرد باید مطابق حکم طلاق اجباری 1400 قانون طی کند تا بتواند همسر خود را طلاق دهد به قرار زیر است:

  1. دادخواست صدور گواهی عدم سازش: زوج می بایست به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نماید و دادخواست صدور گواهی عدم سازش را تنظیم و آن را به دادگاه خانواده ارسال کند.

  2. ارجاع به داوری: ارجاع زن و شوهر از طرف دادگاه به فردی که متاهل است و واجد شرایط داوری است و از نزدیکان زوجین می باشد به عنوان داور معرفی می کنند.

  3. پرداخت حق و حقوق مالی زن: در صورتی که تقاضای طلاق از طرف زوج باشد بر اساس حکم طلاق اجباری 1400 باید تمامی حق و حقوقاتی مانند نفقه، اجرت المثل، نحله و...که قانون مشخص نموده است به طور تمام و کمال پرداخت نماید.

  4. دریافت گواهی عدم سازش از دادگاه: در صورتی که دادگاه به این نتیجه برسد که زوجین با هم سازش ندارند، گواهی عدم سازش را صادر می کند.

  5. مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق: در آخرین مرحله زوجین با در دست داشتن گواهی عدم سازش از طرف دادگاه به دفترخانه ازدواج و طلاق مراجعه نموده و از این طریق خطبه طلاق جاری می شود.

 

مزایای مشاوره حقوقی طلاق با وکلای طلاق در چیست؟

 

Benefits of divorce legal advice with vakiltel,s

ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری 24 ساعته با وکلای طلاق دادگستری

 

مشاوره با وکیل در جریان حکم طلاق اجباری 1400می تواند مزایای زیادی برای خود و خانواده تان به همراه داشته باشد که در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره ای خواهیم داشت:

  • افراد بسیار هستند که دارای روابط عمومی پایینی هستند و در قرار گرفتن در اینگونه از موقعیت ها دچار استرس شده و توانایی بازگویی مشکلات را ندارند؛ مشاوره با یک وکیل و کمک گرفتن از او در پیشبرد پرونده بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

  • طرفین دعوی اگر وکیل داشته باشند نیازی به حضور آن در مراحل دادرسی در دادگاه نیست.

  • نداشتن آگاهی لازم به مسائل حقوقی و حکم طلاق اجباری 1400 و عدم حضور در مراجع قضایی از دیگر عواملی است که نیاز به مشاور حقوقی را دو چندان می کند.

  • بسیاری از افراد با توجه به موقعیت شغلی خود و شخصیت اجتماع در جامعه، دوست ندارند در مراجع قضایی دیده شوند.

 

چگونه اجباری بودن طلاق را در دادگاه اثبات کنیم؟

 

 

بر اساس حکم طلاق اجباری 1400، پس از ارجاع دادخواست به دادگاه زن باید مستندات و ادله خود را و شهود را در دادگاه حاضر کند و با توجه به ادله موجود ثابت کند که ازدواجش به دلیل اینکه فاقد قصد بوده است را به دادگاه ارائه کند و دادگاه بعد بررسی کارشناسان و قضات اگر تشخیص دهند که ازدواج از روی اجبار بوده است حکم به باطل بودن عقد ازدواج  خواهد داد.

هشدار: در مورد موضوع مهریه می توان گفت چون از ابتدا این ازدواج از روی اجبار بوده باطل است و هیچ مهریه ای به زن تعلق نمی گیرد و در صورتی که رابطه زناشویی بین زوج و زوجه انجام گرفته باشد به زوجه اجرت المثل تعلق خواهد گرفت.

 

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین، کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود؛ البته می توانید با مطالعه مطالب مشابه زیر، اطلاعات حقوقی خود را افزایش داده تا در روز مبادا از این اطلاعات استفاده نمایید.

رویکرد قانون به طلاق های عاطفی

نگارش دادخواست عدم تمکین

اعاده دادرسی در دعوی خانواده

مشاوره حقوقی اجرت المثل ایام تصرف

رویکرد قانون از طریق فرزند خواندگی از طریق اهداء اسپرم

درباره ما

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی