موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

شکواییه ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف

شکواییه ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۸/۱۶ | ۱۷:۳۰:۴۳

گاهی تصادف دو خودرو منجر به وارد شدن صدمات به وسایل نقلیه می‌شود. اگر در این مواقع هیچ گونه آسیب جسمی به طرفین وارد نشده باشد، فرد زیان دیده می‌تواند با تنظیم دادخواست علیه مقصر تصادف، خسارت ناشی از حادثه را مطالبه کند. اما گاهی اوقات تصادفات علاوه بر آسیب‌هایی که به وسایل نقلیه وارد می‌نمایند، با خسارات جسمی و بعضا جانی همراه هستند. در این صورت فرد زیان دیده به جای تنظیم دادخواست باید از شکواییه ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف استفاده کند. در واقع شکوائیه ایراد صدمه بدنی تصادف یک شکایت کیفری است که افراد خسارت دیده در تصادف در پی خسارات جانی از آن استفاده می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شکواییه تصادف جرحی، این مقاله‌ی موسسه حقوقی وکیل تلفنی را تا انتها مطالعه بفرمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

البته در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات فوری و دقیق درباره‌ی نحوه شکایت در تصادفات را داشته باشید، می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی در سریع‌ترین زمان با وکلای تصادف گفتگو کرده و مشکلات خود را برطرف نمایید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

شکوائیه چیست؟

همانطور که گفته شد، طرح شکایت از مقصر تصادف در تصادفات جرحی، با شکواییه ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف انجام می‌شود. با این حال بسیاری از افراد آشنایی زیادی با نحوه طرح شکایت ندارند! از همین رو بهتر است در ابتدای مسیر با تعریف ساده‌ای از شکواییه آشنا شویم. در محاکم قضایی ایران، با هدف بهبود رسیدگی به اختلافات دعاوی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. طرح دعوا برای آغاز رسیدگی به اختلافات در هر یک از این دعواها با یکدیگر متفاوت است:

  • چنانچه فرد بخواهید شکایت خود را بر علیه فردی انجام دهد تا حقوق خود را دریافت کنید، می‌بایست یک دادخواست تنظیم نمایید. دادخواست برای آن دسته از دعاوی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حق و حقوق فرد در آن پایمال شده است.
  • در صورتی که بر علیه فرد اعمال یا رفتاری انجام شده باشد که طبق ماده 2 قانون مجازات اسلامی مصداق بارز جرم لحاظ شود، در این مواقع شاکی به جای دادخواست باید شکواییه تنظیم نماید. در واقع شکواییه‌ها در ازای وقوع جرم و جنایت مطرح می‌گردند.

 

 

مشاوره حقوقی تصادف

 

احتمالا فرق شکواییه با دادخواست با یک مثال درباره تصادف بهتر قابل درک باشد. اگر تصادف تنها باعث خسارت مالی به خودرو شود، فرد متضرر برای دریافت خسارت خود باید دادخواست تنظیم کند تا حق خود را از مقصر تصادف دریافت نماید. اما اگر تصادف منجر به خسارات مالی و جانی شده است، باید از شکواییه استفاده نمود، چرا که خسارات مالی و جانی نمونه‌هایی از جرم و جنایت محسوب می‌شوند. هرگونه ابهامی از بابت شکواییه یا دادخواست داشته باشید، کافی است آن را در مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با وکلای ما در میان بگذارید.

 

مدارک لازم برای تنظیم شکوائیه

جهت تنظیم انواع شکواییه نظیر شکواییه ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف، می‌بایست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید. تنظیم و ثبت انواع شکایت نامه مستلزم داشتن مدارک خاصی است که در صورت عدم همراه داشتن آنها یا شکواییه ثبت نمی‌شود یا در صورت ثبت شدن، مورد تایید واقع نخواهد شد. یکی از مهمترین نکات برای تنظیم شکواییه همراه داشتن اطلاعات ورود به صفحه شخصی سامانه ثنا است. علاوه بر آن شما باید اطلاعات هویتی خود، یعنی همان شاکی را به صورت دقیق وارد کنید. بنابراین در زمان ثبت شکایت مدارک هویتی خود را نیز به همراه داشته باشید. ناگفته نماند در برخی از دعاوی نیاز به ادله جهت اثبات وقوع جرم الزامی است. شما باید در زمان ثبت شکواییه، این ادله را به درخواست خود ضمیمه کنید. در نهایت می‌توان گفت مدارک مورد نیاز جهت تنظیم شکواییه عبارت است از:

  • نام کاربری و رمز عبور سایت ثنا

 

مشاوره حقوقی تصادفات 
مشاوره حقوقی صندوق تامین
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما

 

  • مدارک هویتی نظیر کارت ملی یا شناسنامه
  • ادله اثبات وقوع جرم
  • فرم اصلی شکواییه

 

مشاوره حقوقی با وکیل تصادفات

قوانین زیادی در دعاوی مرتبط با تصادف حاکم است. اینکه شما متضرر تصادف باشید، یا اینکه مقصر باشید، زمین تا آسمان متفاوت است. همچنین ممکن است در تصادف توسط افسر دو طرف به صورت 50 به 50 مقصر شناخته شوند. در این مواقع اگر خسارت تنها مالی باشد، می‌بایست با تنظیم دادخواست خسارت وارده به خودرو را طلب کرد. اما اگر ضرر و زیان وارده جسمی یا جانی باشد، باید شکواییه نوشت. از طرف دیگر برخی نکات در زمان تصادف بسیار مهم است. برای مثال در تصادف جرحی که صدمات جسمانی به همراه داشته است، کشیدن کروکی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین پیدا کردن مقصر، کشیدن یا نکشیدن کروکی، حقوقی بودن یک کیفری دعوا و بسیاری از موارد دیگر در تصادفات نقش بسزایی دارند. شایان ذکر است در تصادفات بحث بیمه هم در میان است. بسیاری از خسارات وارده را بیمه پرداخت می‌نماید.

چنان قصد تنظیم شکواییه ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف را دارید، احتمالا اطلاعات زیادی درباره‌ی مسائل گفته شده ندارید. از همین رو گرفتن مشاوره حقوقی از وکیل تصادفات الزامی است. با توجه به اینکه تصادفات در طول شبانه روز اتفاق می‌افتند، شاید شما نیاز به مشاوره 24 ساعته داشته باشید. فراموش نکنید خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

وکیل برای تصادف

 

مرجع صالح برای رسیدگی به شکوائیه ایراد صدمه بدنی تصادف

با هدف بهبود رسیدگی به اختلافات، هر دادگاه صلاحیت رسیدگی به برخی دعاوی را برعهده دارد. بنابراین اینطور نیست که شما بتوانید دعوای خود را از طریق هر دادگاهی پیگیری نمایید! همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، اگر تصادف جرحی باشد یا به عبارتی باعث صدمات جانی شده باشد، در دسته دعاوی کیفری قرار می‌گیرد. چرا که جرم اتفاق افتاده است. از همین رو شما هم باید با تنظیم شکواییه شکایت خود را پیگیری نمایید. اما سوال این است که رسیدگی به شکواییه ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف در صلاحیت کدام دادگاه قرار دارد؟ با توجه به موضوع دعوا، دادسراها مرجع رسیدگی به دعاوی مربوط به صدمات بدنی در تصادفات هستند. بنابراین شما باید شکایت خود را از طریق دادسرا پیگیری نمایید.

 

هزینه شکواییه ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف

اکنون می‌دانید که شکواییه ایراد صدمه بدنی تصادف چیست، در چه زمانی تنظیم می‌شود و چه مدارکی برای تنظیم آن احتیاج است. مسلما یکی از مهمترین مدارک جهت ثبت شکایت همان فرم شکواییه است که باید به درستی پر شده باشد. شما می‌توانید تنظیم شکواییه را خودتان انجام دهید، اما با توجه به عدم آگاهی به قوانین حقوقی این احتمال وجود دارد که مشکلات عدیده‌ای برایتان ایجاد شود. اگر می‌خواهید با خیالی راحت یک شکواییه مناسب برای طرح دعوا بنویسید، می‌بایست این کار را به وکیل بسپارید. در حال حاضر هزینه تنظیم شکواییه صدمه بدنی ناشی از تصادف در وکیل تلفنی چیزی حدود 500 هزار تومان است. شما می‌توانید همین حالا تنظیم این شکواییه را به وکلای خبره‌ی ما واگذار نمایید.

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی