موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

مطالبه مهریه از املاک بدون سند

مطالبه مهریه از املاک بدون سند

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ | ۱۳:۷:۲۸

یکی از رسوم بسیار قدیمی که هم در فرهنگ ایرانی ریشه داشته و هم در قانون وجود دارد، مهریه زن است. زن با توافق قبلی که میان خانواده‌ها و هر یک از زوجین انجام می‌شود، یک مقدار مشخصی را به عنوان مهریه انتخاب کرده و در نهایت آن را در روز ثبت عقد نکاح، به همه اعلام می‌کنند. مهریه انواع مختلفی دارد، مانند عندالمطالبه و عندالاستطاعه که هر یک مشخص کننده این موضوع است که مرد چطور باید آن را پرداخت کند. در حالت اول به محض اینکه زن درخواست مهریه دهد، مرد باید آن را پرداخت کرده اما در حالت دوم، در صورتی که زوج توانایی پرداخت آن را داشته باشد، دست به اقدام می‌زند.

بهتر است در خصوص نوع و مقدار مهریه از افراد مختلفی مشورت بگیرید و حتی در زمان تعیین آن، یک وکیل را در جمع خود داشته باشید تا همه چیز رسمی و موثق باشد. از آنجا که مبلغ مهریه معمولا کم نیست و اکثر مشکلات بعد از طلاق به این موضوع ختم می‌شود، تا جای ممکن در تعیین مهریه دقت لازم را به خرج دهید. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با داشتن وکلای خانواده مناسب، در زمینه تخمین مهریه و یا دریافت آن به شما کمک خواهد کرد. در صورتی که همچنان به مشاوره حقوقی نیاز داشته باشید، موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی در خدمت شما خواهد بود.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

برای مطالبه مهریه چه باید کرد؟

بهتر است که زن قبل از هرگونه اقدامی، با همسر خود صحبت کرده و او را راضی کند تا مهریه را پرداخت کند. در این صورت کمترین هزینه برای هر دو طرف اتفاق افتاده و مسائل خیلی سریع‌تر پیش می‌رود. در صورتی که مرد از پرداخت مهریه ممانعت به عمل بیاورد، باید از طریق قانون اقدام کرده تا بتوانید حق خود را بگیرید. با توجه به تغییراتی که در قانون مهریه اعمال شده است، زن باید ابتدا به دفتر ثبت ازدواج مراجعه کرده و درخواست اجراییه مطالبه مهریه را بگیرد.

پس از آن به مرد یک اعلامیه داده می‌شود که با توجه به آن ۱۰ روز فرصت خواهد داشت تا به اداره ثبت رفته و مهریه را پرداخت کند. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، زوجه به دادگاه مراجعه می‌کند و از طریق مرجع صالح تصمیم گیرنده، تکلیف مهریه مشخص می‌شود. بهتر است قبل از اینکه وارد روال قضایی شوید، خودتان این مشکل را حل کرده و در صورتی که در این خصوص مشکلی داشته باشید، می‌توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده کنید.

 

روش های توقیف اموال برای مهریه

توقیف اموال برای مهریه به 2 صورت امکان پذیر است:

  • توقیف فیزیکی
  • توقیف قانونی

در توقیف قانونی هرگونه نقل و انتقال مالی از سوی زوج ممنوع اعلام می‌شود. بنابراین تمام حساب‌های بانکی توقیف شده و مبلغ مهریه از روی اموال منقول و غیر منقول برداشت می‌شود. این در حالی است که توقیف فیزیکی اموال به معنای این است که علاوه بر ممنوعیت معامله، اموال نیز از تصرف وی خارج می‌شوند.

 

 

 

اموزش اجرا گذاشتن مهریه 
نگارش دادخواست مطالبه مهریه به نرخ روز 
مشاوره حقوقی مهریه 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

به علاوه مواردی که گفته شد، چند توقیف دیگر هم وجود دارد. مورد اول توقیف پول پیش خانه بابت مهریه است. به این معنا که ودیعه‌ای که برای اجاره خانه مشترک به صاحبخانه داده شده، از او دریافت و به زوجه داده می‌شود. همچنین خانه‌ای که زوج و زوجه در آن سکونت داشته و مالکیت آن با زوج بوده نیز تحت نظارت نماینده مرجع اجرایی درآمده و مبلغ مهریه از آن کسر می‌شود.

 

توقیف ملک بدون سند برای مهریه

براساس قانون، شما در صورتی مالک یک ملک یا زمین هستید که اولا آن ملک به نام شما ثبت شده باشد. علاوه بر این، ملک از طریق مالک رسمی به شما به ارث رسیده و ملک به شما انتقال پیدا کرده باشد؛ البته در صورتی که در دفتر املاک به ثبت رسیده باشد. بنابراین اگر زوج مالک زمین یا خانه‌ای باشد که هیچ سندی برای آن وجود ندارد، این احتمال که بتوان آن را توقیف کرد کم است.

تنها حالتی که وجود دارد این است که اولا بتوانید دادگاه مدنی را راضی کنید تا ملک را موقتا توقیف کند. سپس در این مدت به دنبال مالک باشید و از او درخواست کنید تا در دادگاه اعلام کند که زوج مالک اصلی خانه بوده و او فقط نامش روی سند ثبت شده است. اگر بتوانید چنین کاری را انجام دهید، دادگاه ملک را به عنوان اموال مرد در نظر گرفته و آن را توقیف می‌کند تا مهریه شما پرداخت شود.

برای حل پرونده‌های دریافت مهریه از ملک بدون سند، حضور یک وکیل مهریه ضروری است. دلیل آن هم این بوده که وکیل کاربلد می‌تواند با اتکا به قوانین، شرایطی را فراهم کند که نشان دهنده مالکیت زوج روی ملک بوده تا بتوان آن را به عنوان مهریه زن پرداخت کرد.

 

 

 

مطالبه مهریه

 

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه از ملک بدون سند

با توجه به توضیحاتی که داده شد، مطالبه مهریه از ملک بدون سند به راحتی امکان پذیر نیست. به علاوه که قواعد ثبتی و قواعد اجرای احکام مدنی، نیازمند پیگیری‌های دائم است. بنابراین حتما لازم است تا یک وکیل متخصص در این زمینه در کنار شما حضور داشته باشد تا بتواند پیچیدگی این مساله را تا حدی ساده کند.

همچنین موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که اگر شما در زمان درستی درخواست مطالبه مهریه خود را مطرح نکنید، مشکلی که برایتان به وجود می‌آید این است که احتمالا زوج، اموال خود را به دیگر اقوام و نزدیکان واگذار کند. در نتیجه نتوانید برای مطالبه مهریه خود اقدام مناسبی داشته باشید.

راهکاری که در اینجا به شما توصیه می‌شود این است که از طریق مشاوره حقوقی تلفنی اقدام به دریافت راهنمایی کنید. یک وکیل کاربلد در حوزه دریافت مهریه می‌تواند حتی از پشت تلفن هم راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهد. در نتیجه پرونده بدون مشکل خاصی حل و فصل خواهد شد.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیلات رسمی هم آماده بوده تا جلسات مشاوره خود را ارائه دهد. برای رزرو وقت مشاوره در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید. جلسات با حضور وکلای برجسته و متخصص هر حوزه برگزار خواهد شد.

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی