موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۴۷:۴۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی

فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ | ۱۶:۱۹:۵۷

تنظیم فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی یکی از ملزومات طرح دعوا بدون پرداخت هزینه دادرسی است! جهت طرح دعوای حقوقی یا کیفری می‌بایست به ترتیب دادخواست یا شکواییه تنظیم کنید. منتهی رسیدگی به دعوای مطروحه، تنها پس از پرداخت هزینه دادرسی آغاز خواهد شد. این در حالی است که در برخی دعاوی، نظیر دعاوی مالی، ممکن است هزینه دادرسی سر به فلک بکشد. طبیعتا در این مواقع افرادی با بضاعت مالی ضعیف، از پرداخت هزینه دادرسی ناتوان هستند.

با هدف جلوگیری از پایمال شدن حق این گروه از افراد، قانون گذار اجازه می‌دهد فرد با تسلیم دادخواست اعسار، البته در صورت ناتوانی در پرداخت هزینه دادرسی، از پرداخت هزینه اقامه دعوی معاف شود. لازمه بررسی این دادخواست تنظیم فرم استشهادیه اعسار از پرداخت هزینه دادرسی و ضمیمه کردن آن به فرم دادخواست است. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره معافیت از هزینه دادرسی ارائه خواهیم کرد. با موسسه حقوقی وکیل تلفنی همراه باشید.

 

هرگونه سوالی در رابطه با دادخواست اعسار از هزینه دادرسی داشته باشید، با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی می‌توانید سریعا آن را برطرف کنید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

هزینه دادرسی چیست؟

هزینه دادرسی هزینه‌ای است که جهت اقامه دعوا پرداخت می‌شود. خواهان دعوای حقوقی هنگام ثبت دادخواست و شاکی دعوای کیفری در زمان ثبت شکواییه می‌بایست این هزینه را بپردازد. در غیر این صورت رسیدگی به درخواست فرد اعم از دادخواست یا شکواییه آغاز نخواهد شد. جالب است بدانید هزینه دادرسی در امور کیفری معمولا ناچیز است؛ به طوری که تمام افراد قادر به تامین این هزینه هستند. اما نکته اینجاست که هزینه دادرسی در برخی از دعاوی حقوقی بسیار بالا است. برای مثال هزینه دادرسی در دعوای مالی به صورت درصدی از ارزش مالی دعوا تعیین خواهد شد. بنابراین درخواست اعسار معمولا برای دعاوی حقوقی ارائه می‌شود.

  • طبق قوانین مصوب هزینه دادرسی در یک دعوای مالی با ارزش بالغ بر 20 میلیون تومان 3.5 درصد از بهای خواسته است. حال تصور کنید فردی خواهان اقامه دعوا در زمینه مالی به ارزش 1 میلیارد باشد. در این صورت فرد باید 35 میلیون بابت دادرسی بپردازد. مسلما پرداخت چنین مبلغی از عهده بسیاری از افراد جامعه خارج است.

در این زمان فرد می‌تواند تقاضای اعسار از هزینه دادرسی نماید. این کار می‌تواند در قالب دادخواست اصلی متقاضی یا در قالب یک دادخواست جداگانه انجام شود. با این حال ضمیمه کردن فرم گواهی استشهادیه اعسار از پرداخت هزینه دادرسی برای رسیدگی به درخواست اعسار الزامی است.

 

 

 

وکیل برای اعسار

 

 

منظور از اعسار از هزینه دادرسی چیست؟

در حقوق به فرد غیر تاجری که به دلایلی نظیر عدم دسترسی به مال خود یا نداشتن بضاعت مالی، توان پرداخت بدهی یا هزینه دادرسی را نداشته باشد، معسر گفته می‌شود. همچنین به شرایطی که فرد معسر در آن قرار دارد، اعسار اطلاق می‌گردد. منظور از اعسار از هزینه دادرسی همین است. به عبارتی ساده‌تر، اعسار از هزینه دادرسی یعنی عدم توان پرداخت هزینه دادرسی توسط خواهان دعوای حقوقی یا شاکی دعوای کیفری. جهت اعسار از هزینه دادرسی فرد باید مراحلی را سپری نماید که تنظیم فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی یکی از این مراحل است. در ادامه مراحل دریافت معافیت از پرداخت هزینه اقامه دعوا را بررسی خواهیم کرد.

 

آیا شک و شبهه‌ای در زمینه اعسار ا هزینه دادرسی برایتان به وجود آمده است؟ همین حالا به صفحه مشاوره حقوقی انلاین و رایگان مراجعه کنید تا وکلای ما شما را راهنمایی کنند. این مشاوره حقوقی کاملا رایگان است و هزینه‌ای ندارد.

 

 

اعسار از پرداخت چک
اعسار از پرداخت جزای نقدی 
مشاوره حقوقی اعسار 
درباره ما 

 

 

مراحل اعسار از هزینه دادرسی

اگر به دلیل عدم بضاعت مالی یا در دسترس نبودن مال خود به دنبال معافیت از پرداخت هزینه دادرسی هستید، باید مراحل زیر را سپری کنید. لازم به ذکر است شما باید برای سپری کردن این مراحل به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید، اما قبل از رفتن به دفتر خدمات الکترونیک حتما باید فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی را تهیه کرده باشید.

  • به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید.
  • ابتدا باید دادخواست اصلی خود را تنظیم کنید.
  • سپس باید درخواست اعسار خود را تهیه نمایید.
  • دادخواست اعسار می‌تواند در قالب یک دادخواست جداگانه یا به همراه دادخواست اصلی تنظیم شود.
  • فرم گواهی استشهادیه اعسار از پرداخت هزینه دادرسی را به دادخواست اعسار خود ضمیم کنید.
  • برای حضور در دادگاه بررسی درخواست اعسار حاضر شوید.

در این صورت دادگاه ابتدا درخواست اعسار شما را بررسی خواهد کرد. اگر با درخواست شما موافقت شود، رسیدگی به دادخواست اصلی آغاز می‌شود. در غیر این صورت به فرد مهلت داده می‌شود تا هزینه دادرسی را پرداخت نماید. اگر فرد این هزینه را پرداخت نکند، رسیدگی به درخواست وی آغاز نخواهد شد. نگفته نماند گاهی اوقات دادگاهس تنها بخشی از هزینه دادرسی دعوا را کاهش می‌دهد. در این صورت پرداخت مابقی هزینه جهت آغاز رسیدگی به درخواست الزامی است.

 

 

مشاوره اعسار

 

نکات مهم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی

در زمان تنظیم فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی حتما به نکات زیر توجه بفرمایید؛

  • در نامه شهادت حتما باید اطلاعات هویتی، شغل و دلیل عدم توانایی معسر در پرداخت هزینه دادرسی مشخص شود.
  • فرم استشهادیه اعسار از پرداخت هزینه دادرسی حتما باید توسط دو فرد عاقل و بالغ به عنوان شاهد امضا شود.
  • برگ استشهادیه می‌تواند به صورت دست‌نویس یا چاپی باشد.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی درباره استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی حتما یک جلسه مشاوره حقوقی رزرو نمایید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. بنابراین هیچ محدودیت زمانی در مشاوره حقوقی با وکلای وکیل تلفنی وجود ندارد.

 

فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی

 

 

فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی

 

اینجانب ----------- نام پدر ------- به شماره ملی --------- شماره شناسنامه --------- متولد ------ به نشانی ---------------------- شاغل در ---------- هستم و به دلیل -------------------------- که مدرک این مدعا به پیوست ضمیمه گردیده است، از بضاعت مالی کافی جهت پرداخت هزینه دادرسی در دعوای مطروحه را ندارم. از همین جهت از شاهدین زیر که به شرایط مالی بنده واقف هستند، تقاضا دارم مراتب این فرم را با تکمیل اطلاعات مندرج در زیر تصدیق نمایند.

 

امضای خواهان اعسار        

 

شاهد اول

اینجانب ----------- نام پدر ------- به شماره ملی --------- شماره شناسنامه --------- متولد ------ به نشانی ---------------------- آقا / خانم ---------- را به دلیل --------- می‌شناسم. از همین جهت از وضعیت مالی ایشان آگاهی داشته و با پایبندی به صداقت و درست گویی و البته در نظر گرفتن خداوند متعال، ادعای ایشان را تصدیق می‌نمایم.

امضای شاهد اول           

 

 

شاهد دوم

اینجانب ----------- نام پدر ------- به شماره ملی --------- شماره شناسنامه --------- متولد ------ به نشانی ---------------------- آقا / خانم ---------- را به دلیل --------- می‌شناسم. از همین جهت از وضعیت مالی ایشان آگاهی داشته و با پایبندی به صداقت و درست گویی و البته در نظر گرفتن خداوند متعال، ادعای ایشان را تصدیق می‌نمایم.

امضای شاهد دوم          

 

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی