موسسه وکیل تلفنی

  • حسام نوربخش حسام نوربخش گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۶:۷:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۸/۱
  • محمدرضا شاه صفی محمدرضا شاه صفی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۹:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • سعید کرم زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۴۳:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • علیرضا مداح گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۰:۱۱:۱۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۴:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۳:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۱۹:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • خانم حسن زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۸:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • زهرا ملک زاده حقیقی زهرا ملک زاده حقیقی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۳۲:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۸
  • محمد حسنی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

ثبت ازدواج و وکالت در نکاح

ثبت ازدواج و وکالت در نکاح

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۰/۴/۱۲ | ۱۶:۵۱:۳۳

ثبت ازدواج و وکالت در نکاح

نکاح به عنوان یکی از عقود که در قانون مورد بررسی قرار می گیرد نیازمند ثبت است؛ در قانون مدنی در ماده ۱۰۶۲ بیان کرده است که نکاح با هرلفظی که صریحا دلالت بر قصد ازدواج نماید واقع می شود و منقعد شدن آن نیازمند هیچ تشریفاتی نمی باشد؛ البته در قانون حمایت خانواده درماده ۲۰ در مورد ثبت نکاح آورده است که ثبت نکاح دائم و فسخ آن، طلاق، رجوع و اعلام بطلان نکاح یا طلاق الزامی است و درصورت عدم ثبت آن به پرداخت جزای نقدی درجه پنج یا حبس تعزیری درجه هفت محکوم می شود؛ البته این همه چیزی نیست که شما در ادامه این مقاله خواهید فهمید؛ فلذا به شما توصیه می کنیم که حتماً به خواندن ادامه دهید، اما ویدئوی زیر را نیز از دست ندهید.

 

حقوق زنان در ثبت ازدواج و وکالت در نکاح (از دست ندهید)

 

 instant WhatsApp consultancy reservation

درخواست مشاوره حقوقی (خط ویژه)

021-47625900

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته با سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، قاب طلایی زیر را لمس کنید.

 

 

inexpensive telephone legal advice

چارت های اقتصادیِ هزینه ی مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری

مدت زمان مشاوره حقوقی

اجرت (تومان)

۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

20.000 هزار تومان

10 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

30.000 هزار تومان

15 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

50.000 هزار تومان

20 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

60.000 هزار تومان

30 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

90.000 هزار تومان

1 ساعت مشاوره حقوقی با وکیل

150.000 هزار تومان

پرداخت آنلاین و رزرو مشاوره حقوقی تلفنی فوری

*توجه*

لطفاً پس از پرداخت، دکمه اتصال به واتساپ وکیل را که در همین زیر آمده است را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از 5 دقیقه با شما تماس بگیرد.

 

instant contact with lawyer in whatsapp

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه به خط شما تماس حاصل کند.

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان کلیک کنید

 

"سریع ترین راه برای فهمیدن معتبر بودن سایت و وکلای مشغول به کار در آن، بررسی نماد اعتماد آن سایت است؛ به انتهای هر سایت بروید تا وجود این نماد را بررسی نمایید"

 

توجه: تمامی مواردی که در این صفحه ذکر شده اند مطابق با قوانین حاکم بر کشور بوده و این مطالب به هیچ عنوان با مطالب وزارت دادگستری کل کشور مغایرتی ندارد؛ لذا با خیال راحت به خواندن مطالب ادامه دهید.
 

توجه: در صورتیکه در خارج از کشور اقامت دارید می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آنها تماس برقرار کنید.

 

موارد بسیاری هستند که باعث می شوند ازدواج معنای واقعی پیدا کند که یکی از آن ها مکتوب کردن یا به اصطلاح، ثبت ازدواج است؛ انجام این امر برای زوجین الزامی است، اما چیزی که این قضیه را بسیار مهم می کند  شرایط و مفادی است که در سند ازدواج قید می شود؛ از این رو اگر این مفاد درست نگارش، ثبت و رعایت نشوند، به احتمال بالای 75% زندگی زناشویی طرفین را دچار مشکل می کنند؛ از این رو به شما توصیه می کنیم که قبل از ثبت ازدواج خود و وکالت در نکاح، ارزان ترین مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته را از وکیل دادگستری متخصص دریافت نمایید و از این طریق جلوی بسیاری از عواقب و جوانب را بگیرید؛ برای اطلاع از شرایط دریافت این مشاوره، تنها کافیست که تصویرک زیر را لمس نمایید.

 

 

 

گواهینامه تندرستی

 

The healthiness certification

مشاوره حقوقی گواهی بکارت با وکیل دادگستری 24 ساعته در دسترس

 

در هنگام ثبت ازدواج گواهی هایی برای ثبت آن الزامی می باشد که از جمله این گواهینامه ها، گواهی بکارت و گواهینامه تندرستی می باشد که در قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۲ در ماده ۲۳ به این موضوع اشاره کرده است که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجراشدن این قانون بیماری هایی که طرفین باید پیش از ازدواج علیه آن ها واکسینه شوند و نیز بیماری هایی واگیردار و خطرناک برای زوجین و فرزندان ناشی از ازدواج را معین و اعلام کند و دفاتر رسمی ازدواج هم باید پیش از ثبت نکاح گواهی صادر شده از سوی پزشکان و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دال بر عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم ابتلا به بیماری های موضوع این ماده و یا واکسینه شدن طرفین نسبت به بیماری های مذکور را از آنان مطالبه و بایگانی نمایند.

در تبصره ماده در این مورد ذکر شده است که چنان چه گواهی صادره بر وجود اعتیاد یا بیماری دلالت کند ثبت نکاح در صورت اطلاع طرفین مانعی ندارد و در مورد بیماری های مسری و خطرناک نام آن ها به وسیله وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی تعیین و اعلام می شود و طرفین جهت مراقبت و نظارت مراکز تعیین شده معرفی می شوند و در مواردی که بیماری خطرناک زوجین به تشخیص وزارت بهداشت منجر به خسارت به جنین باشد مراقبت و نظارت باید شامل منع تولید نسل باشد.

 

اعلام اراده به وسیله وکیل

 

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید.


 

در نکاح این امر الزامی نیست که نکاح به وسیله اراده خود طرفین واقع شود؛ بلکه امکان دارد که  اعلام اراده از طریق نمایندگی یا وکالت محقق گردد ...

  • وکالت در نکاح در حقوق با تقلید کردن از فقه اسلامی مورد پذیرش قرار گرفته است. درکشورهای دیگر برخلاف کشور ایران از جمله فرانسه به دلیل اینکه طرفین تا زمان جاری شدن عقد نکاح فرصت برای بازگشت از تصمیم شان را داشته باشند نکاح یک امری و موضوع شخصی دانسته شده است و اعلام کرده اراده را از ضروریات عقد می داند و وکالت در طلاق را قبول نکرده اند؛ البته مزیتی که وکالت در طلاق دارد اینکه اگر یکی از زوجین بنا به دلایلی مانند در سفر بودن یا بیماری نتواند در مجلس عقد حاضر شود؛ در این حالت عقد نکاح به نمایندگی واقع می شود؛ همان طور که قانون گذار در ماده ۱۰۷۱ قانون مدنی صراحتاً بیان داشته است که هریک از زن و مرد می تواند برای عقد نکاح وکالت به غیر دهد که این امر خود موید چنین امری می باشد.

 

آیا می توان در عقد نکاح، وکالت مطلق را شرط کرد؟

 

absolute attorney advocacy in marriage

مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی 24 ساعته

 

در قانون مدنی در ماده ۱۰۷۲ بیان کرده است که در صورتی که وکالت به طور مطلق داده شود، وکیل نمی تواند موکله را برای خود تزویج نماید؛ مگر اینکه صراحتاً به او اذن داده شده باشد؛ به عنوان مثال، اگر زن به وکیل خود بگوید تو وکالت داری من را به عقد خودت در بیاوری در این صورت با  استدلال در ماده قانونی وکیل چنین حقی را ندارد؛ به عبارتی وقتی که زنی به طور مطلق و بدون تعیین زوج به مردی وکالت در ازدواج می دهد که او را شوهر دهد ظاهر در این قضیه است که ازدواج و منعقد شدن عقد نکاح با مردی به غیر از وکیل را داشته است؛ اما اگر زن به این صورت بگوید که تو وکیل من هستی تا مرا به عقد مردی حتی خودت دربیاوری، در این صورت وکیل این اختیار را دارد که موکله را به عقد خود دربیاورد، اگر وکالت عام باشد نه مطلق.

اگر زن بگوید تو می توانی مرا به عقد هرکسی که مایل باشی و دوست داشته باشی، یعنی او را آزاد گذاشته باشد؛ در این صورت بین حقوق دانان و فقها اختلاف نظر است که البته بعضی از فقها بین وکالت مطلق و عام تفاوت قائل شده اند و اختیار وکیل را در وکالت مطلق محدود کرده اند؛ اما در حقوق و از دیدگاه قانون گذار تفاوتی بین وکالت مطلق و عام نمی باشد؛ چون که هدف قانون گذار از جمله در صورتی که وکالت به طور اطلاق داده شود، اصل براین است که وکالت مقید نشده باشد که این امر شامل وکالت عام هم می شود و در ماده قانونی به وکیل اجازه داده شده است که موکله را برای خود تزویج کند؛ اما در وکالت عام چنین امر صریحی وجود ندارد و اینکه هدف از وضع ماده حمایت از موکل و رعایت مصلحت اجتماعی می باشد و مصلحت این است که در این موارد گاهی موکل با توجه به شرایط اخلاقی و اجتماعی وکیل را به طور واضح استسنا نمی کند که اختیار وکیل از نظر قانونی محدود باشد تا از این طریق وکیل نتواند از وکالت سوء استفاده کرده و برخلاف اختیار موکل او را برای خود ازدواج نماید.

پرسش: سوالی که شاید به ذهن خطور کند اینکه اگر مردی به زنی وکالت داده است که زنی را برای او بگیرد؛ یعنی عکس ماده قانونی در این صورت چه حالتی را می توان تصور کرد؟ آیا مانند مورد قبل امکان پذیراست؟

  • پاسخ: در این مورد قانون گذار ساکت است و به پیروی از فقهای امامیه فقط مورد اول را پیش بینی کرده است.

 

نگارنده متن: زینب جانی

ویراستار: اقای هادی توکلی

 

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین، کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود؛ البته می توانید با مطالعه مطالب مشابه زیر، دانستنی های حقوقی خود را افزایش داده تا در روز مبادا از این اطلاعات استفاده نمایید.

لزوم مشاوره حقوقی قبل از خواستگاری

ضمانت کیفیت خدمات حقوقی

اعطای وکالت آنلاین به وکیل متخصص

وکیل واتساپی 24 ساعته

نگارش فوری و آنلاین تمامی اوراق حقوقی نادر و رایج با کیفیت تضمینی

مشاوره حقوقی نفقه

نگارش فوری انواع دادخواست ها

درباره ما

 

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی