موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل فریبرز ذوالفقاری گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۹:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۸:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۵:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۲:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • آرمیا هوشیار گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۹:۴۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۷:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۷:۵۱:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • احد بهرام زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
  • فالح حميداوي فالح حميداوي گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۲۰:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی چیست

استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی چیست

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۹/۲۱ | ۱۴:۲۷:۲۵

خواهان دعوا می‌بایست با تنظیم دادخواست یا شکواییه برحسب نوع دعوا، در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت خود را به دادگاه تسلیم نماید. منتهی رسیدگی به شکایت منوط به پرداخت هزینه دادرسی است. با این وجود هزینه دادرسی برخی دعاوی، خصوصا دعاوی مالی که ارزش مالی بالایی دارند، خیلی زیاد می‌شود. از همین‌رو شاید بسیاری از افراد بضاعت مالی کافی جهت پرداخت آن را نداشته باشند. برای حل این مشکل افراد می‌توانند از طریق تنظیم دادخواست، درخواست خود مبنی بر عدم پرداخت هزینه دادرسی را اعلام نمایند.

شایان ذکر است این دادخواست تنها زمانی مورد قبول واقع می‌شود که استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی به آن پیوست شده باشد. اگر به دنبال معافیت از پرداخت هزینه دادرسی هستید، احتمالا این سوال برایتان مطرح شود که " استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی چیست؟" در این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

برای اینکه هرچه سریعتر اطلاعات کافی در زمینه استشهادیه اعسار از پرداخت هزینه دادرسی را کسب کنید، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

تعریف اعسار از زبان وکیل

اعسار یک واژه عربی به معنای افلاس یا نیازمندی است. در علم حقوق نیز این کلمه معنای مشابهی دارد، با این حال در موقعیت‌های خاص خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان یک تعریف ساده از اعسار می‌توان گفت: اعسار به وضعیت شخصی اطلاق می‌شود که به دلایل مختلف اعم از عدم بضاعت مالی یا حتی عدم دسترسی به اموال، توانایی پرداخت دیون یا هزینه دادرسی را ندارد. به چنین فردی معسر گفته می‌شود. در رابطه با اعسار یک موضوع مهم وجود دارد. این واژه تنها به افراد غیر تاجر نسبت داده می‌شود. در واقع اعسار تنها برای اشخاص حقیقی کاربرد دارد. بنابراین یک شرکت جهت طرح دعوا نمی‌تواند تقاضای اعسار دهد.

به طور کلی در قانون درخواست اعسار در دو حالت مورد استفاده قرار می‌گرد:

  • اعسار نسبت به محکوم به: زمانی که فرد در دادگاه محکوم به پرداخت مال به فرد دیگر می‌شود، اما توانایی کافی جهت پرداخت آن را ندارد.
  • اعسار نسبت به هزینه دادرسی: زمانی که فرد به دنبال طرح دعوای حقوقی یا کیفری است، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارد، چرا که طرح دعوا مستلزم پرداخت هزینه دادرسی است.

 

 

استشهادیه اعسار

 

منظور از اعسار از هزینه دادرسی چیست؟

از آنجا که ما در این مقاله به بررسی فرم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی می‌پردازیم، بنابراین از اصطلاح اعسار نسبت به محکوم به صرف نظر می‌کنیم. یکی از موقعیت‌هایی که فرد می‌تواند تقاضای اعسار دهد، اعسار نسبت به هزینه دادرسی است. اما بسیاری از افراد نمی‌دانند اعسار از هزینه دادرسی یعنی چه! بنابراین اجازه دهید کمی جزئی تر به این مسئله بنگریم.

زمانی که شما می‌خواهید یک شکایت حقوقی یا شکایت کیفری در دادگاه مطرح کنید، به ترتیب باید یک دادخواست یا شکواییه تنظیم کنید. منتهی جهت تنظیم و ارسال این اوراق قضایی می‌بایست هزینه‌ای را تحت عنوان هزینه دادرسی بپردازید. جالب است بدانید هزینه دادرسی شکایت کیفری خیلی زیاد نیست. اما در برخی از دعاوی حقوقی نظیر مطالبه مهریه یا دعاوی ملکی با ارزش مالی بالا، هزینه دادرسی سر به فلک می‌کشد. در این شرایط ممکن است فرد از طرح دعوا اجتناب نماید، چرا که امکان پرداخت هزینه دادرسی را ندارد.

 

برای جلوگیری از ضایع شدن حق اینگونه افراد قانونگذار راه حلی را پیش بینی کرده است. این راه حل درخواست اعسار از هزینه دادرسی در قالب دادخواست می‌باشد. بنابراین خیلی ساده می‌توان گفت:

  • اعسار از هزینه دادرسی، درخواستی است که فرد به دادگاه ارائه می‌نماید تا به شکایت حقوقی وی به صورت رایگان یا با هزینه کمتر رسیدگی شود.

 

 

اعسار از پرداخت چک
اعسار از پرداخت جزای نقدی 
مشاوره حقوقی اعسار 
درباره ما 

 

برای درخواست اعسار از هزینه دادرسی چه باید کرد؟

تا به اینجا متوجه شدیم، اگر بخواهیم به دلیل عدم دسترسی به اموال یا عدم برخورداری از بضاعت مالی، دعوای خود را به صورت رایگان مطرح کنیم، می‌بایست تقاضای اعسار دهیم. اما شاید بپرسید فرد چگونه باید تقاضای خود را به دادگاه تسلیم نماید. در این قسمت به صورت مرحله به مرحله این موضوع را بررسی خواهیم کرد:

  • ابتدا فرد باید دادخواست اصلی خود را تنظیم نماید. این دادخواست می‌تواند مربوط به طلاق، مطالبه مهریه، تقسیم ارث، دعوای ملکی یا هر نوع شکایت حقوقی دیگری باشد.
  • حال فرد باید همزمان با ارسال این دادخواست درخواست خود مبنی بر اعسار از هزینه دادرسی را تنظیم و به دادگاه بفرستد. این کار می‌تواند به همراه دادخواست اصلی یا در قالب یک دادخواست جداگانه باشد.
  • در هر صورت دادخواست اعسار از هزینه دادرسی زمانی مورد قبول واقع می‌شود که فرد مدارک و ادله کافی برای آن داشته باشد. شاید مهمترین مدرک برای این دادخواست استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی باشد.
  • زمانی که دادخواست اعسار را به دادگاه ارسال می‌کنید، باید حتما استشهادیه مذکور را نیز به آن ضمیمه کرده باشید.

در این صورت دادگاه ابتدا درخواست اعسار فرد را مورد بررسی قرار خواهد داد. اگر با این درخواست موافقت شود، یعنی معسر بودن فرد تصدیق گردد، رسیدگی به دعوای مطروحه آغاز می‌شود. در غیر این صورت به فرد مهلت داده می‌شود تا جهت آغاز رسیدگی به پرونده هزینه دادرسی را پرداخت نماید.

 

 

مشاوره حقوقی اعسار

 

با توجه به این که ارائه دادخواست اعسار به دادگاه نکات حقوقی زیادی دارد، مثلا تنظیم استشهادیه اعسار از پرداخت هزینه دادرسی باید با دقت و وسواس زیاد انجام شود، بنابراین چنانچه سوالی در این زمینه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، هرچه سریعتر از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان بهره مند شوید.

 

وکیل کاربلد برای اعسار چه خصوصیاتی دارد؟

جهت دریافت خدمات حقوقی در زمان مواجهه با مشکلات مختلف باید به خصوصیات وکیل توجه فرمایید. تنها در این صورت می‌توانید یک وکیل خوب برای مشاوره یا سپردن وکالت پیدا کنید. تخصص بالا، سابقه درخشان، انصاف، تعرفه مناسب، فن بیان قوی و ... از جمله ویژگی ‌های یک وکیل خوب است. اما در هر دعوی شما باید به یک نکته دیگر هم توجه کنید: اینکه آیا وکیل به صورت تخصصی در حوزه مربوط به دعوای شما فعالیت می‌کند یا نه؟

در یک دعوای اعسار وکیل باید در مراحل مختلف درخواست اعسار از جمله نگارش استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی به شما کمک کند. بنابراین وکیلی می‌تواند به شما کمک کند که تجربه بالایی در این زمینه داشته باشد. به این مورد حتما توجه بفرمایید.

 

 

اعسار از هزینه دادرسی

 

استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی چیست؟

از شروع مقاله تاکنون بارها درباره استشهادیه اعسار از پرداخت هزینه دادرسی صحبت کردیم. اکنون شما می‌دانید این استشهادیه فرمی است که باید به دادخواست اعسار پیوست شده باشد تا درخواست اعسار مورد قبول واقع گردد. اما شاید بخواهید جزئیات بیشتری از فرم استشهادیه کسب کنید. در این باره می‌توان گفت این فرم برگه این است که توسط متقاضی اعسار تنظیم و در آن دلیل آن مبنی بر عدم پرداخت هزینه دادرسی نگاشته می‌شود. همچنین دو تن از نزدیکان فرد خواهان اعسار می‌بایست زیر آن را به عنوان گواه امضا کنند. به همین سادگی می‌توان یک استشهادیه اعسار از مبلغ دادرسی تهیه کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دادخواست اعسار و تنظیم استشهادیه مشاوره حقوقی را فراموش نکنید. ضمنا خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی