موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۷:۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۵:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

دادخواست الزام به تهیه مسکن از نفقه

دادخواست الزام به تهیه مسکن از نفقه

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۳/۱/۱۴ | ۱۸:۵۰:۵۵

به موجب عقد نکاح، زن و مرد موظف به انجام تعهداتی نسبت به همدیگر می‌شوند. برای مثال زن ملزم به تمکین از مرد است. از طرفی مرد باید جهت گذران زندگی به زن نفقه بپردازد. طبق قانون نفقه شامل طیف گسترده‌ای از تعهدات مالی از جمله تامین خوراک، پوشاک، اثاثیه، هزینه‌های درمان و غیره می‌باشد. اما یکی از موارد اشاره شده در نفقه مربوط به تامین مسکن است. بنابراین بلافاصله پس از عقد نکاح، مرد مکلف به تامین مسکن جهت آغاز زندگی زناشویی می‌شود. چنانچه در این امر اهمال ورزد، زن می‌تواند با تنظیم دادخواست الزام به تهیه مسکن وی را جهت تامین مسکن ملزم نماید. چنانچه مرد پس از تقدیم دادخواست الزام به تهیه مسکن از نفقه نتواند مسکنی در شاُن همسر خود تهیه کند، زن می‌تواند درخواست خود را به دادگاه اجرایی ارجاع دهد. همچنین در این مواقع شرایط برای طلاق زن فراهم است.  

 

به احتمال زیاد سوالات زیادی درباره دادخواست الزام زوج به تهیه مسکن مستقل در ذهن شما وجود دارد. اگر به دنبال پاسخ به این سوالات در سریع‌ترین زمان ممکن هستید، به جای خواندن این مقاله یک جلسه مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای ما برگزار کنید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

تعریف نفقه از زبان وکیل

جهت آشنایی با تعریف نفقه دست به دامان وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی شدیم تا ما را راهنمایی کنند. در این گفتمان وکلا ما را با ماده 1107 قانون مدنی آشنا نمودند. این ماده از قانون به یک تعریف دقیق و جامع از نفقه پرداخته است:

" نفقه شامل تمام نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از جمله نیاز به خوراک، پوشاک، اسباب و اثاثیه، مسکن، هزینه درمان و ... است. طبق یک قاعده کلی می‌توان گفت تمام هزینه‌هایی که عرفا در شاُن زن است، تحت عنوان نفقه بر دوش مرد قرار می‌گیرد. "

نکات متعددی درباره نفقه وجود دارد. برای مثال اگر زن عادت به داشتن خدمتکار داشته باشد، می‌تواند در زمان زندگی زناشویی همسر خود را ملزم به استخدام خدمتکار کند. همچنین محاسبه دقیق میزان نفقه به فاکتورهای مختلفی نظیر شئونات خانوادگی زن، سبک زندگی اهالی بومی و حتی وضع مالی مرد در این قضیه دخیل هستند.

 

اگر ابهامی در رابطه با نفقه برای شما به وجود آمده است، وکلای وکیل تلفنی آماده ارائه مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در این زمینه به شما هستند. لازم به ذکر است این مشاوره در قالب چت و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. در واقع شما هزینه‌ای بابت دریافت مشاوره پرداخت نمی‌کنید.

 

 

الزام به تهیه مسکن

 

 

تهیه مسکن بر عهده کیست؟

با نگاهی دوباره به قانون نفقه، یعنی ماده 1107 قانون مدنی، می‌توان به سادگی به این موضوع پی برد که تهیه مسکن جهت گذران زندگی زناشویی بر عهده مرد است. اتفاقا از همین بابت تنها زن می‌تواند از دادخواست الزام به تهیه مسکن از نفقه استفاده بنماید. قانون نفقه مسئولیت تامین موارد متعددی را بر دوش مرد گذارده است. یکی از این موارد مسکن می‌باشد. چنانچه مرد از تهیه مسکن به هر دلیل امتناع ورزد، زن می‌تواند با تقدیم دادخواست الزام به تهیه مسکن مستقل از وی شکایت کند.

  • مرد تنها موظف است به تامین مسکن متناسب با شان و شخصیت زن است؛ حال این مسکن می‌تواند جزو اموال شوهر باشد، یا اینکه استیجاری، رهن یا مال پدر و مادر وی باشد. برای مثال زن در صورت زندگی در خانه استیجاری نمی‌تواند بابت صاحب ملک نبودن شوهر شکایت کند.

 

برای الزام به تهیه مسکن چه باید کرد؟

تنظیم دادخواست الزام زوج به تهیه مسکن مستقل با هدف دفاع از حقوق زن در برابر حق و حقوق خود در زندگی زناشویی پیش بینی شده است. جهت الزام زوج به تهیه مسکن، زن می‌تواند از این دادخواست استفاده بنماید. منتهی الزام شوهر به فراهم کردن محل زندگی نیازمند طی کردن روال قانونی است. در ادامه مراحل قانونی الزام به تهیه مسکن را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تنظیم دادخواست: در اولین مرحله از الزام مرد به تهیه مسکن، زن می‌بایست دادخواست الزام به تهیه مسکن از نفقه تنظیم کند. این دادخواست باید از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه ارسال شود.
  • برگزاری جلسه دادگاه: پس از ارائه دادخواست، دادگاه جلساتی را جهت رسیدگی به درخواست خواهان و بررسی ادله و مدارک ارائه شده به دادگاه تشکیل می‌دهد.
  • تصمیم گیری دادگاه: پس از شنیدن دفاعیات شوهر دادگاه در صورت نیاز به بررسی‌های بیشتر می‌تواند کارشناس مربوطه را برای تحقیق به محل زندگی زن و مرد ارسال نماید.

 

 

کارشناسی منزل برای تمکین 
نگارش دادخواست اعسار از پرداخت نفقه
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

 

 

  • اجرای تصمیم: پس از بررسی‌های لازم، چنانچه مرد مسکن نداشته باشد یا اینکه مسکن مربوطه در شان همسرش نباشد، ملزم به تهیه مسکن خواهد شد.

در صورتی که مرد به حکم صادر شده از سوی دادگاه توجه ننماید، زن می‌تواند شکایت خود را به دادگاه اجرایی ارجاع دهد. در این صورت دادگاه اجرایی می‌تواند از طرق مختلف مرد را به تهیه مسکن ملزم کند.

 

دادخواست الزام به تهیه مسکن از نفقه چیست؟

دادخواست الزام به تهیه مسکن یک نوع فرم شکایت حقوقی است که در آن اطلاعاتی از قبیل مشخصات خوانده و خواهان دعوا، موضوع خواسته، دلایل و منضمات و شرح توضیحات ارائه شده است. ارائه دادخواست الزام زوج به تهیه مسکن مستقل به دادگاه متناسب با قانون نفقه در ایران است. طبق قانون نفقه مرد ملزم به فراهم کردن تمام احتیاجات زن بوده و می‌بایست نسبت به شان زن، شرایط اولیه زندگی اعم از خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان و البته مسکن را فراهم سازد. حال اگر مرد در انجام این وظایف خود، در این مقاله تهیه مسکن، کوتاهی بورزد، زن می‌تواند با تنظیم دادخواست الزام به تهیه خانه مرد را ملزم به انجام تعهدات خود ضمن عقد نکاح نماید.

 

 

 

دادخواست الزام به تهیه مسکن

 

 

مزایای تنظیم دادخواست الزام به تهیه مسکن از نفقه توسط وکیل

باید پذیرفت تنظیم دادخواست یک هنر است، هنری که تنها یک وکیل می‌تواند آن را به درستی انجام دهد. از همین بابت اگر نیاز به تنظیم دادخواست الزام به تهیه مسکن از نفقه پیدا کردید، باید حتما این کار را به یک وکیل خبره بسپارید. دلیل این امر این است که وکلا با تسلط بر قوانین بهترین متن را برای شکایت حقوقی شما آماده می‌کنند. برای مثال وکلا می‌توانند با استناد به قوانین و شرح دقیق جزئیات و افزودن ادله مناسب به دادخواست، شانس شما را برای جلب توجه دادگاه افزایش دهند. به این ترتیب خیال شما از رسیدگی به پرونده و الزام شوهر به تهیه مسکن آسوده خواهد بود. خوشبختانه شما می‌توانید تنظیم دادخواست را به وکلای وکیل تلفنی بسپارید.

در انتهای مقاله به شما توصیه می‌کنیم ابتدا تمام سوالات و دغدغه‌های خود را در رابطه با دادخواست الزام به تهیه مسکن مستقل برطرف نمایید، سپس برای ثبت شکایت اقدام کنید. به این صورت با دید باز وارد یک دعوای حقوقی خواهید شد، بنابراین شانس شما برای موفقیت بیشتر است. جهت برطرف کردن سوالات و دغدغه‌ها کافی است یک جلسه مشاوره حقوقی با وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی برگزار کنید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی