موسسه وکیل تلفنی

  • محمد باقر دانشور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۶:۱:۵۰ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۹
  • محمدرضا ارجمند محمدرضا ارجمند گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۵۵:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۸
  • امیرحسین زروکیان گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۴۳:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۸
  • امیرحسین زروکیان گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۲۶:۵ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۸
  • امید محمودی امید محمودی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۵۵:۵۷ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۷
  • فاطمه همرنگ گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۴:۱۲:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۷
  • آرمیا هوشیار گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۱:۸:۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۱
  • وکیل فریبرز ذوالفقاری گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۹:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۸:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
انجمن وکیل تلفنی

زمان دادخواست اعسار از پرداخت مهریه

زمان دادخواست اعسار از پرداخت مهریه

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ | ۱۹:۳۶:۲۳

طبق قوانین اسلامی، مهریه حق زن است، بنابراین می‌تواند در هر دوره‌ای از زندگی زناشویی یا در زمان طلاق مهریه خود را از زوج طلب کند. پس از مطالبه مهریه توسط زن، مرد موظف به پرداخت تمام و کمال مهریه به وی می‌شود، منتهی اگر مرد توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد، می‌بایست با تنظیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه، عدم توانایی خود در پرداخت مهریه را به دادگاه اطلاع دهد. در این صورت اگر مرد شرایط اعسار را داشته باشد، از پرداخت یکجای مهریه معاف شده و ملزم به پرداخت اقساطی مهر زن می‌شود. در این میان سوالات زیادی درباره دادخواست اعسار از مهریه وجود دارد: زمان دادخواست اعسار از پرداخت مهریه چقدر است؟ در چه صورت با دادخواست اعسار از پرداخت مهر زن موافقت می‌شود؟ آیا امکان عدم پرداخت مهریه به زن وجود دارد؟

 

در این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی درباره درخواست اعسار از پرداخت مهریه صحبت خواهیم کرد. البته شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات جامع‌تر در رابطه با این نوع دادخواست از مشاوره حقوقی تلفنی بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. وکلای ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

تعریف مهریه از زبان وکیل

برای درک مفهوم مهریه باید به ماده 1082 قانون مدنی رجوع کنیم: به موجب عقد نکاح زن مالک مهریه شده و این توانایی را دارد که هر نوع تصرفی در آن بنماید. به عبارتی ساده‌تر، مهریه مالی است که بلافاصله پس از عقد نکاح، موقت یا دائم، به زن تعلق می‌گیرد. هر زمان زن اختیار کند، مرد باید مهریه را به صورت تمام و کمال به وی بپردازد. البته پرداخت مهریه شرایطی دارد. برای مثال مهریه باید معین باشد. همچنین مهر زن قابل انتقال به غیر نیست. علاوه بر موارد گفته شد، مهریه عندالاستطاعه می‌باشد، به این معنی که زن تنها زمانی می‌تواند مهریه را نقدا و به صورت کامل از مرد درخواست کند که مرد توانایی پرداخت آن را داشته باشد.

این در حالی است که اگر مرد بضاعت مالی کافی جهت پرداخت مهریه زن را نداشته باشد، می‌تواند با تنظیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه مهریه را تقسیط کند. لازم به ذکر است در زمان تنظیم این دادخواست باید حتما به زمان دادخواست اعسار از پرداخت مهریه توجه نمود. چنانچه از مهلت دادخواست اعسار از پرداخت مهریه گذشته باشد، مشکلات عدیده‌ای برای فرد ایجاد خواهد شد. برای مثال در این صورت زن می‌تواند حکم جلب وی را دریافت نماید.

 

 

دادخواست اعسار از مهریه

 

 

منظور از اعسار از پرداخت مهریه چیست؟

در علم حقوق به شخص غیر تاجری که به دلیل عدم بضاعت مالی یا در دسترس نبودن اموال قادر به پرداخت دیون نیست، معسر گفته می‌شود. همچنین به وضعیت فرد معسر، اعسار گفته می‌شود. بنابراین منظور از اعسار از پرداخت مهریه، عدم توانایی فرد در دادن مهریه زن به صورت یکجا است. البته قرار داشتن مرد در وضعیت اعسار حقی را از زن سلب نمی‌کند، بلکه تنها مرد می‌تواند با درخواست اعسار مهریه را به صورت قسطی پرداخت نماید. بنابراین حتی اگر مرد در مدت زمان دادخواست اعسار از پرداخت مهریه درخواست خود مبنی بر عدم بضاعت مالی را به دادگاه تسلیم کرده باشد، زن باز هم حق گرفتن مهریه را خواهد داشت، با این تفاوت که به جای گرفتن مهریه به صورت نقدی، باید مهریه را به صورت قسط بندی شده دریافت نماید.

 

نکات طلایی دادخواست اعسار از پرداخت مهریه

حالا که بحث دادخواست اعسار از پرداخت مهریه به میان آمده است، شاید بد نباشد نکات طلایی درباره این دادخواست را بدانید؛ چه مرد چه زن باید با این نکات آشنایی داشته باشید:

  • پس از ابلاغ حکم دادگاه مبنی بر پرداخت مهریه، مرد این حق را دارد طبق قانون در مدت زمان دادخواست اعسار از پرداخت مهریه تقاضای قسط بندی مهریه را نماید.
  • چنانچه فرد این دادخواست را در مهلت قانونی تنظیم نکرده باشد، همچنین اگر مهریه زن را پرداخت نکند، زن می‌تواند حکم جلب وی را دریافت کند.

 

 

 

مشاوره حقوقی مهریه 
مشاوره حقوقی اعسار 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

 

  • تقاضای اعسار در مهلت زمان قانونی تعیین شده بهترین راهکار جهت جلوگیری از جلب و بازداشت است.
  • دادگاه تنها زمانی با تقاضای اعسار از پرداخت مهریه موافقت خواهد کرد که فرد به جز مستثنیات دین، مال دیگری نداشته باشد.
  • منزل مسکونی، اسباب و اثاثیه، آذوقه، وسایل و ابزار کسب و کار و هر چیز دیگری که فرد برای امرار معاش به انها نیاز داشته باشد، جزو مستثنیات دین به شمار می‌رود.
  • همچنین تنها فردی می‌تواند درخواست اعسار از پرداخت مهریه نماید که تاجر نبوده باشد. در صورت تاجر بودن فرد باید تقاضای ورشکستگی نماید.
  • یکی از ملزومات تقدیم دادخواست اعسار از پرداخت مهر زن تنظیم استشهادیه است. استشهادیه باید توسط دو مرد عاقل و بالغ به امضا رسیده باشد.

اگر سوالی درباره درخواست اعسار از پرداخت مهریه ذهن شما را به خود مشغول کرده است، به صفحه مشاوره حقوقی انلاین و رایگان مراجعه کرده و سوال خود را در قالب چت از وکلای ما بپرسید.

 

زمان دادخواست اعسار از پرداخت مهریه

مهلت دادخواست اعسار از پرداخت مهریه به مدت یک ماه از زمان صدور حکم دادگاه است. در واقع پس از صدور حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام مرد به پرداخت مهریه، او یک ماه زمان دارد تا تقاضای اعسار خود را به دادگاه تقدیم کند. چنانچه در مدت زمان قانونی این دادخواست به دادگاه نرسیده باشد، زن می‌تواند حکم جلب مرد را گرفته و اموال وی را توقیف کند. دقت کنید مستثنیات دین جزو اموال نیستند.

 

 

 

اعسار از پرداخت مهریه

 

 

البته چنانچه زمان تقدیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه گذشته باشد، حتی در صورتی که مرد با وثیقه از زندان آزاد شده باشد، می‌تواند این دادخواست را تنظیم کند. منتهی ارسال دادخواست قبل از اتمام مدت زمان قانونی بسیار آسانتر است. بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از پایان مهلت قانونی تعیین شده، حتما تقاضای اعسار را به دادگاه ارسال کنید تا مشکلات چند برابر نشود.

 

مشاوره حقوقی اعسار از پرداخت مهریه

سوالات زیادی در حوزه اعسار از پرداخت مهریه از وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی مطرح می‌شود. زمان دادخواست اعسار از پرداخت مهریه تنها یکی از این سوالات بود که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخت شد. علاوه بر آن، سوالاتی درباره نحوه تنظیم استشهادیه اعسار از پرداخت مهریه، چگونگی ارسال درخواست اعسار از مهریه به دادگاه، نحوه قسط بندی مهریه پس از مورد قبول واقع شده اعسار و ... همواره پای ثبات مشکلاتی است که کاربران اینترنتی وکیل تلفنی با ان مواجه بوده‌اند. برای پاسخ گویی به تمام این سوالات بهترین راهکار دریافت مشاوره حقوقی است. شما می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی از وکلای ما ضمن افزایش اطلاعات عمومی در این زمینه، بهترین مسیر برای حل مشکل خود را پیدا کنید. در حال حاضر امکان دریافت مشاوره حقوقی به صورت حضوری، تلفنی و حتی آنلاین وجود دارد. در ضمن خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی