موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۷:۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۵:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

تنظیم و ارسال اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار

تنظیم و ارسال اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۳/۱/۹ | ۱۵:۳۱:۱۸

اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار نوعی طرح دعوا می باشد که پیش از بروز مشکل و مراجعه به قوه قضاییه تنظیم می گردد. به طور کلی در این اظهارنامه مبلغ خسارت عدم انجام تعهد تعیین می گردد و شرایط مطالبه آن نیز درج می شود. به همین دلیل است که امروزه این اظهارنامه به یکی از اساسی ترین اظهارنامه های حقوقی تبدیل شده است. در اظهارنامه تعهدات پیمانکار مشخص می گردد که وظیفه هر دو طرف قرارداد چیست و در صورتی که پیمانکار به تعهدات خود عمل نکند، چه خسارتی را باید بپردازد.

 

به طور کلی باید گفت که شرایط و قوانین تنظیم اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار از پیچیدگی های بسیار زیادی برخوردار می باشد. با توجه به این موضوع بهتر است پیش از تنظیم اظهارنامه از وکیل تلفنی کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

اظهارنامه چیست؟

اظهارنامه نوعی سند مکتوب است که باید بر اساس قوانین تنظیم شود. در این اظهارنامه به حق مطالبه و خواسته طرفین اشاره می شود. به طور کلی اگر بخواهیم اظهارنامه را در یک جمله تعریف کنیم، باید بگوییم که:

"اظهارنامه  یک طرح دعوا یا دادخواست است که پیش از مراجعه به قوه قضاییه تنظیم می گردد"

معمولا اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار به این منظور تنظیم می گردد که اگر پیمانکار نتواند در موعد مقرر شده کار خود را همانطور که وعده داده به اتمام برساند، باید خسارت تعیین شده را پرداخت کند. زمان تحویل کار، میزان خسارت، تعهدات پیمانکار و ... از جمله مواردی هستند که در این اظهارنامه باید به طور دقیق تعیین شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد مندرج در اظهارنامه می توانید از مشاوره حقوقی کمک بگیرید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

نکات حقوقی مهم برای اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار

تنظیم اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار ملزم به رعایت نکات حقوقی بسیار مهمی می باشد. بنابراین هنگام تنظیم این اظهارنامه بهتر است به نکات حقوقی زیر توجه داشته باشید.

مطالبه خسارت:

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام تنظیم اظهارنامه های عدم انجام تعهدات پیمانکار باید به آن توجه داشت، تعیین شرایط مطالبه خسارت می باشد. براساس ماده 10 در قانون مدنی، تمامی قراردادهای که تنظیم می گردند نباید خلاف شرایط و قواعد آمره باشند. عدم توجه به این موضوع می تواند منجر به خودداری پیمانکار از انجام تعهدات خود شود. برخی از این شرایط عبارتند از:

- برای مطالبه خسارت باید حتما زمان انجام تعهدات پیمانکار منقضی شده باشد.

 

 

 

الزام به ایفای تعهدات پیمانکار

 

 

- مطالبه خسارت باید در صورتی باشد که پیمانکار به دلیل بی مسئولیتی تعهد خود را انجام نداده باشد. عوامل خارجی و عمومی نباید در این تاخیر دخیل باشند.

- طرف طلبکار برای دریافت خسارت باید اثبات نماید که پیمانکار به تعهد خود عمل نکرده و یا در انجام تعهد خود تاخیر داشته است.

- خسارت تعیین شده نباید خارج از قوانین و عرف باشد.

 

تعیین زمان جهت انجام تعهد:

از دیگر شرایط ضروری برای تنظیم اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار اشاره به مهلت زمانی پیمانکار است. در این اظهارنامه باید دقیقا مشخص شود که پیمانکار چقدر زمان دارد تا به تعهدات خود عمل کند. در صورتی که مهلت مقرر برای انجام تعهدات تعیین نشود، طرف طلبکار نمی تواند درخواست خسارت نماید. به طور کلی اظهارنامه ای که فاقد زمان جهت انجام تعهدات باشد، قابل پیگیری نیست.

 

ضرر و جبران خسارت:

یکی دیگر از نکات حقوقی بسیار مهم برای تنظیم اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار تعیین جبران خسارت است. به طور کلی زمانی که پیمانکار به تعهد خود عمل نمی کند، باید خسارت توافق شده را بپردازد. طلبکار نمی تواند در زمان درخواست خسارت، مبلغ آن را تعیین کند. به همین دلیل است که در صورت عدم تعیین مبلغ و یا شرط جبران خسارت، امکان دریافت آن وجود ندارد. از طرفی شرط جبران خسارت باید در چارچوب قوانین کشور بوده و عرف را زیر سوال نبرد. مطابق با ماده 221 در قانون مدنی اگر پیمانکار مسئولیت و تعهد خود را در زمان تعیین شده انجام ندهد، باید خسارت تعیین شده در اظهارنامه را پرداخت نماید.

 

 

نگارش اظهارنامه
وکیل امور پیمان 
مشاوره حقوقی در نگارش قرارداد 
درباره ما 

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و نکات حقوقی تنظیم اظهارنامه های عدم انجام تعهدات پیمانکار می توانید از مشاوره حقوقی تلفنی کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

اهمیت تنظیم اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار

تنظیم اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی زمانی که کارفرما این اظهارنامه را تنظیم نکند، نمی تواند در رابطه با زمان و تعهدات مورد نظر اعتراضی داشته باشد. این موضوع اهمیت خود را در پروژه های بزرگ به شکل قابل توجهی نشان می دهد. به طور کلی زمانی که زمان تحویل کار در پروژه بسیار حائز اهمیت است، تنظیم این اظهارنامه الزامی می باشد. در غیر این صورت با افزایش مدت زمان تحویل کار ممکن است کارفرما مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شود و نمی تواند بابت این موضوع طلب خسارت کند.

برای اطمینان از صحت اظهارنامه و اطمینان از قانونی و اصولی بودن آن، بهتر است از وکیل تلفنی کمک بگیرید. همچنین مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان می تواند به شما کمک کند تا نسبت به تمامی قوانین تنظیم اظهارنامه آگاهی پیدا کنید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

نگارش اظهارنامه

 

 

چگونگی ارسال اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار

برای ارسال اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار فرد طلبکار باید فایل تایپ شده را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا دفتر حقوقی ارائه نماید. سپس از طریق دفاتر خدمات الکترونیک، اظهارنامه برای پیمانکار ارسال می گردد. اگر در زمینه تنظیم و ارسال اظهارنامه اطلاعات لازم را ندارید و شرایط را نمی شناسید، بهتر است حتما از وکیل برای تنظیم اظهارنامه کمک بگیرید. در این صورت می توانید از بروز خسارت و یا ضرر در معامله به شکل قابل توجهی پیشگیری نمایید. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با تخصص و تجربه بالا در زمینه تنظیم انواع اظهارنامه قضایی می تواند شما را در رابطه با تنظیم و ارسال اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار راهنمایی کند.

 

نمونه اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار

استفاده از نمونه های آماده متن اظهارنامه عدم انجام تعهدات پیمانکار می تواند به شما کمک کند تا با رعایت شرایط و قوانین به تنظیم اظهارنامه بپردازید. معمولا در نمونه متن اظهارنامه، متن به طور کامل درج شده و تنها موارد خاص (مشخصات طرفین، مبلغ خسارت، مهلت خسارت و ...) را شما باید وارد نمایید. با توجه به موضوع مورد نظر مانند ساخت بنا، تخریب ساختمان، فروش محصول و ... می توانید با مشورت تلفنی با وکیل، نمونه متن مناسب را برای اظهارنامه دریافت نمایید.

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی