موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۷:۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۵:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل می شود؟

ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل می شود؟

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ | ۲۰:۷:۵

اقرارنامه نوعی سند مکتوب است که به صورت رسمی و یا عادی تنظیم می شود. در این سند فرد اقرارکننده در رابطه با موضوعی صحبت می کند که در آن حق خودش را برای فردی دیگر ضایع کرده است. نکته قابل توجه این است که اقرارنامه باید از ضوابط قانونی پیروی کند تا معتبر شناخته شود. یکی از رایج ترین سوالاتی که در رابطه با این سند وجود دارد این است که ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل می شود یا خیر؟

 

مشاوره حقوقی اقرارنامه می تواند به شما کمک کند تا از قوانین و اصول اعتبار اقرارنامه آگاه شوید. از طرفی برای تنظیم اقرارنامه و یا اطلاع دقیق از اینکه ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل می شود با یک وکیل تلفنی مشورت کنید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

اقرارنامه چیست؟

اقرارنامه دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام از آن ها می توانند اعتبار متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است برای تنظیم اقرارنامه از یک مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمایید. در این صورت می توانید با آگاهی بیشتری به تنظیم و یا استفاده از اقرارنامه بپردازید. به طور کلی براساس ماده 1259 در قانون مدنی، تعریف اقرارنامه عبارت است از:

"اقرار عبارت از اخبار به حقی است برای غیر بر ضرر خود"

اقرارنامه می تواند به صورت رسمی و یا عادی نوشته شود. قطعا زمانی که این سند به صورت رسمی تنظیم می گردد، میزان اعتبار آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین این سند حقوقی بهتر است توسط یک موسسه حقوقی به طور رسمی تنظیم شود. در این صورت در دادگاه نیز می توان از آن به عنوان یک سند معتبر استفاده نمود. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

مشاوره حقوقی اقرارنامه

 

 

ایا اقرارنامه معتبر است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در رابطه با اقرارنامه پرسیده می شود این است که این سند چقدر اعتبار دارد، ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل می شود یا معتبر است؟

اقرارنامه محضری همانطور که از نامش پیداست در دفاتر رسمی و یا اداره ثبت تنظیم می شود. ماده 1290 در قانون مدنی بیان می کند که اسناد رسمی می تواند اعتبار اقرارنامه ها را نسبت به شخص ثالث نیز مشخص نماید. از طرفی اقرارنامه های محضری نسبت به وارث، قائم مقاوم وراث و طرفین معتبر می باشد و قانون از آن ها حمایت می کند. در برخی از مواقع نیز اقرارنامه ارتکاب جرم تنظیم می شود. در این صورت اعتبار اقرارنامه به قدری می باشد که نوبت ادله دیگری نخواهد رسید. البته ممکن است قاضی بخواهد تحقیقات بیشتری روی اقرار انجام دهد. در این صورت قاضی تعیین می کند که میزان اعتبار اقرارنامه چقدر است.

به طور کلی میزان اعتبار انواع اقرارنامه به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین دلیل مشورت تلفنی با وکیل می تواند کمک کند تا اقرارنامه ها را بهتر بشناسید و از مدت زمان اعتبار آن ها آگاه شوید. از طرفی مشاوره حقوقی می تواند به شما در تنظیم انواع اقرارنامه نیز کمک نماید. 

 

مشاوره حقوقی انواع اقرارنامه

اقرارنامه ها از نظر نحوه تنظیم و همچنین نوع موضوع انواع مختلفی دارند. به همین دلیل است که تنظیم آن ها باید به صورت اصولی و قانونی انجام شود. موسسه حقوقی وکیل تلفنی به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین و معتبرترین اقرارنامه را تنظیم کنید. از طرفی با کمک مشاوره حقوقی تلفنی می توانید اقرارنامه ای تنظیم نمایید که کمترین ضرر را متوجه شما کند و در عین حال به نفع دیگری باشد.

 

 

 

راهنمای نگارش انلاین
فرم و نمونه متن اقرارنامه واگذاری ملک
اقرارنامه جهت صدور مجوز 
درباره ما 

 

 

 از آنجایی که اقرارنامه ها توسط قاضی مورد بررسی قرار می گیرند، چگونگی تنظیم آن ها و ادبیات مورد استفاده در نگارش اقرارنامه ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. بنابراین بهتر است برای تنظیم این سند حقوقی حتما از یک وکیل مشورت بگیرید. مشاوره حقوقی انلاین و رایگان می تواند راحت ترین و سریع ترین راه مشورت با وکیل باشد. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. به همین دلیل شما در هر ساعت از شبانه روز که به وکیل نیاز داشته باشید، می توانید با برترین وکلای ایران تماس بگیرید.

 

نحوه تنظیم اقرارنامه

برای اینکه بدانید ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل می شود یا خیر در ابتدا باید با شرایط و نحوه تنظیم انواع اقرارنامه ها آشنا شوید. اعتبار اقرارنامه ها با یکدیگر متفاوت است و احتمال باطل شدن آن ها پس از فوت نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرایط و نحوه تنظیم اقرارنامه از جمله عواملی هستند که می توانند در ابطال اقرارنامه تاثیر داشته باشند. به طور کلی برای تنظیم اقرارنامه می توان به دو صورت دستی و محضری اقدام نمود.

 

 

 

تنظیم فوری اقرارنامه

 

 

اقرارنامه دستی: برای تنظیم اقرارنامه دستی فرد اقرارکننده به صورت دست نویس در برگه ای معمولی و یا فرم های آماده موضوع را بیان می کند. در نهایت نیز امضا و اثر انگشت خود را پایین برگه ثبت می نماید. معمولا در صورت تنظیم این نوع اقرارنامه باید دو فرد بالغ به عنوان شاهد برگه را امضا کرده و اثر انگشت بزنند.

اقرارنامه محضری: در تنظیم اقرارنامه محضری با رسمی نیز فرد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کند. سپس با ارائه مدارک هویتی و اظهارنامه خود از مسئول دفترخانه می خواهد تا یک اقرارنامه رسمی برای او تنظیم نماید. مهر، امضا و اثر انگشت مسئول دفترخانه در برگه اقرارنامه نشان از رسمیت و اعتبار آن می باشد.

 

ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل می شود

در جواب به این سوال که ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل می شود یا خیر؟ باید گفت که اقرارنامه پس از فوت اقرارکننده نیز دارای اعتبار می باشد. به طور کلی اقرارنامه پس از فوت فرد قابل پیگیری بوده و باید حق فردی که نسبت به او اقرار شده کاملا پرداخت شود. تنها در صورتی که اقرار توسط قیم و یا شخص دیگری جز خود اقرارکننده تنظیم شود، اقرارنامه باطل خواهد بود. بنابراین برای پیگیری اقرارنامه و رسمیت آن باید خود فرد اقرارکننده نسبت به تنظیم آن اقدام نماید.

 

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی